Toon posts:

Trager internet dan zou moeten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit nu das al een tijd met dit probleem, maar nu ik internet steeds meer gebruik word het wel irritant. Ik heb thuis een Dsl verbinding, die naar 4 pc's gerouted word. Het is zo een modem/router ding in elkaar.

Nu, het netwerk enzo werkt allemaal perfect, maar mijn download snelheid is echt ondermaats.
We hebben het unlimited abbonement bij scarlet (belgie) en die heeft een down van 6mbps. Maar
als ik hier iets wil downloaden haal ik altijd maar een gemiddelde van rond de 100kb/s
Het maakt niet uit welke pc, of alle pc's aan staan of niet, dit blijft rond die snelheid.

ik had al een speedtest gedaan en daar zei die voor downstream 812kb/s
wat dus veeel hoger is dan die 100 die ik haal.

Maar wat zou hier het probleem kunnen zijn want k word er echt niet vrolijker van :(
Ik heb al vanalles geprobeerd in de config van de router, adware, spyware, maaar niks....

en ik kan niet enkel modem testen omdat het zo een modem/router in 1 is

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Gebruik je een apart programma om te downloaden dan?

De speedtest doet niets anders dan een groot bestand van een server downloaden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Waar haal je die 100kb/sec? Hoe stel je die snelheid vast?
En bedoel je daar kilobit of kilobyte mee?

[ Voor 52% gewijzigd door job op 21-12-2007 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen ander download programma, gewoon vanuit IE.
Die 100 kb krijg ik op het einde van de download als gemiddelde snelheid, en dat zal kilobyte zijn.

Trouwens als ik de download begin, is hij 2 sec. 300kb, en daarna 200, en daarna blijft hij gewoon naar die 100 dalen

• Onbekend

Onbekend

...

Blijft hij dan op 100 kb/s hangen? Of zakt hij verder omlaag?
Heb je dit probleem op de andere computers ook?
Gebruik je IE7? Zo ja, staat je Phishing-filter uit?
Heb je misschien een firewall die bepaalt type netwerkverkeer begrenst?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:25:
ik gebruik geen ander download programma, gewoon vanuit IE.
Die 100 kb krijg ik op het einde van de download als gemiddelde snelheid, en dat zal kilobyte zijn.

Trouwens als ik de download begin, is hij 2 sec. 300kb, en daarna 200, en daarna blijft hij gewoon naar die 100 dalen
Maar van welke site download je dan? De keten is zo sterk als de zwakste schakel; ook al is bij jou en jouw internet provider alles 100%, is het nog steeds niet gegarandeerd dat je altijd en overal op volle snelheid kan downloaden. De beperking kan ook liggen aan de website van waar je download, of het netwerk tussen de website en jouw provider.

Verwijderd

Topicstarter
blijft zo rond de 100 hangen ja, soms zakt hij nog wat verder richting 80.
Probleem is ook op de andere computers, ik gebruik IE7, phishing-filter is uit.

Firewall uit = nog steeds hetzelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:31:
[...]

Maar van welke site download je dan? De keten is zo sterk als de zwakste schakel; ook al is bij jou en jouw internet provider alles 100%, is het nog steeds niet gegarandeerd dat je altijd en overal op volle snelheid kan downloaden. De beperking kan ook liggen aan de website van waar je download, of het netwerk tussen de website en jouw provider.
maak niet uit van welke site ik download, gewoon overal is het. Ook met van die links die ik op het Helpmij forum gekregen heb

Verwijderd

[s]ik had al een speedtest gedaan en daar zei die voor downstream 812kb/s

812 / 8bit = 100 byte dus dat zal ongeveer moeten kloppen.

En het klopt dat je eerst snel downlaodt en daarna langzaam. Tenminste als je van websites download. Want websites geven eerste veel kb/s zodat de pagina snel geladen wordt maar daarna wordt het wat langzamer

Verwijderd

Topicstarter
als die downstream 812 kb/s is moet je die toch niet delen want hij gaf het in kilobytes en niet bits?

Verwijderd

Oh ja sorry bij speedtest.nl wel
162.6 KByte/sec
(=1301 kbps)
Heb ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:36:
ik had al een speedtest gedaan en daar zei die voor downstream 812kb/s

812 / 8bit = 100 byte dus dat zal ongeveer moeten kloppen.

En het klopt dat je eerst snel downlaodt en daarna langzaam. Tenminste als je van websites download. Want websites geven eerste veel kb/s zodat de pagina snel geladen wordt maar daarna wordt het wat langzamer
Dat lijkt maar zo. Op het moment dat jij op een download link drukt wordt de download al meteen gestart, ondertussen kan jij aangeven in het file dialoog aangeven waar het bestand bewaart moet worden. Op het moment dat jij op OK drukt is dus al een aantal KB gedownload, echter de snelheidsindicatie van IE houdt daar geen rekening mee, en zodat het lijkt dat in een hele korte tijd al heel veel data gedownload is.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 12:35
download eens het 100MB bestand van http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php? Die is bedoeld om uit te sluiten dat de server de zwakste schakel is.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:33:
[...]

maak niet uit van welke site ik download, gewoon overal is het. Ook met van die links die ik op het Helpmij forum gekregen heb
Heb je al geprobeerd om het modem eventjes uit en weer aan te zetten?

Wat zegt jouw provider over dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
hij blijft steken op 110 kb

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:49:
[...]

Heb je al geprobeerd om het modem eventjes uit en weer aan te zetten?

Wat zegt jouw provider over dit probleem?
ja modem heeft al een paar keer van de spanning af gezeten, router is al gereset geweest.

provider zegt dat volgens hun alles in orde is, en dan er geen probleem zou zijn dat met hun te make heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:52:
[...]

ja modem heeft al een paar keer van de spanning af gezeten, router is al gereset geweest.

provider zegt dat volgens hun alles in orde is, en dan er geen probleem zou zijn dat met hun te make heeft.
Welke snelheid geeft het modem zelf aan (meestal te zien op de web interface van het modem)?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
stijn89, gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je iets toe te voegen hebt aan je vorige bericht. Anders zit je elke keer je topic onnodig te kicken, en zit je ook nog eens te dubbelposten.
Wat je probleem betreft, heb je dit op elke PC in je netwerk?

edit: ja dus.
Wel vreemd, je hebt het op elke pc, aan je ISP ligt het niet wordt gezegd. Waar wel dan?
Kun je wel overal gelijktijdig de 100 kbyte/s halen? Het lijkt net alsof elke verbinding daar dan last van heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Murcielago op 21-12-2007 22:56 ]

PSN: djmurcielago

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56
hier stond meuk..

[ Voor 76% gewijzigd door Driek op 21-12-2007 22:58 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
modem zelf geeft 1024kbps (bits dus) aan, en dat kan dan wel weer met die 100 kb download.
Maar dan vraag ik me weer af hoe dat kan dat ik op speedtest veel meer haal, en dat ik zo weinig haal tegenover de normaal 6mbps die we theoretisch gezien zouden moeten hebben.

naar zover ik weet zitte we niet zo heel ver van de centrale af

• Onbekend

Onbekend

...

Ik zie dat IE7 de snelheid in kilo bytes per seconde aangeeft.
Dat betekent dat de effectieve downloadsnelheid zo'n 800 kbit per seconde is. Plus nog wat overhead voor de datapakketjes komt dat wel in de richting van 1024 kbps.

Die speedtest van jou geeft dan waarschijnlijk de snelheid in kbit per seconde. Als het bytes was, dan kwam je over de 6 Mbit heen van je abonnement.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
Bel eens met 0800/22100 ( Belgacom Dienst Storingen ), zeg dat je ADSL lijn uitligt en je graag een test wilt, niet zeggen dat je een slechte verbinding hebt, ze testen en zullen zeggen dat je signaal hebt, vraag dan aan deze persoon dat dit signaal goed genoeg is, en aan welke sync!

Doe ik vaak genoeg voor klanten, de lijn en het signaal is het werk van belgacom, de verbinding deze van scarlet.

Of je moet zogenaamde "Raw Copper" hebben, deze zijn niet opgeleverd door belgacom

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:33:
modem zelf geeft 1024kbps (bits dus) aan, en dat kan dan wel weer met die 100 kb download.
Maar dan vraag ik me weer af hoe dat kan dat ik op speedtest veel meer haal, en dat ik zo weinig haal tegenover de normaal 6mbps die we theoretisch gezien zouden moeten hebben.

naar zover ik weet zitte we niet zo heel ver van de centrale af
Dan staat je modem dus ingesteld op 1 ipv 6 Mbit, waarschijnlijk omdat je ver van de centrale zit...

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:04:
Bel eens met 0800/22100 ( Belgacom Dienst Storingen ), zeg dat je ADSL lijn uitligt en je graag een test wilt, niet zeggen dat je een slechte verbinding hebt, ze testen en zullen zeggen dat je signaal hebt, vraag dan aan deze persoon dat dit signaal goed genoeg is, en aan welke sync!

Doe ik vaak genoeg voor klanten, de lijn en het signaal is het werk van belgacom, de verbinding deze van scarlet.

Of je moet zogenaamde "Raw Copper" hebben, deze zijn niet opgeleverd door belgacom
het is nu wel weekend? of nemen ze daar ook op in het weekend?
Is dat het nummer voor belgie?

Ben er trouwens zeker van dat we helemaal niet zo ver van de centrale liggen, zeker niet om zo een verlies te hebben

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Belgacom zit alleen in België. Je kunt eventueel kijken op de website van Belgacom voor de openingstijden.

PSN: djmurcielago

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:39:
[...]
het is nu wel weekend? of nemen ze daar ook op in het weekend?
Is dat het nummer voor belgie
Ben er trouwens zeker van dat we helemaal niet zo ver van de centrale liggen, zeker niet om zo een verlies te hebben
Ik zou er niet zeker van zijn dat je "ver" of "dicht" bij een centrale zit, dit kan je op geen enkele manier weten. Bel gewoon even met belgacom, zij zijn nog steeds wakker, en doe je ding!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1