Toon posts:

verbinding met beperkte mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:
  • 955 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste gotters,

Mijn nieuwe laptop met windows vista wil niet op internet,
wanneer ik verbinding maak met ons thuisnetwerk maak hij wel degelijk verbinding alleen met beperkte mogelijkheden... ik kan dus nog steeds niet op internet!

heb veel gezocht op dit forum en op google over wat het probleem is, en blijkbaar hebben heel veel mensen dit probleem. Ik lees over IPv6 enzo en over routers.

Nu weet ik dat windows vista nog steeds wat foutjes heeft maar het moet toch mogelijk zijn om toch een verbinding te maken?? Teruggaan naar XP doe ik liever niet....

Misschien dat iemand mij kan helpen??

Met vriendelijke groet.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42

Hoicks

Techno!

Schakel in je tcp/ip eigenschappen ipv6 uit. Deze gebruik je toch nog nergens.

Kijk eens of je via een dhcp release en renew nog steeds beperkte mogelijkheden hebt.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:06
Weet je zeker dat je de sleutel goed invoert? Heb je deze ook in de router gekeken of de sleutel wel precies hetzelfde is?

Verwijderd

Topicstarter
T'is eindelijk gelukt jongens, heb gewoon de enscryptie eraf gehaald... was eerst WEP en nu issie eraf... hij is nog steeds beveiligd dus kan als het goed is geen kwaad!

toch bedankt ieders!

• SCIxX
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:58:
T'is eindelijk gelukt jongens, heb gewoon de enscryptie eraf gehaald... was eerst WEP en nu issie eraf... hij is nog steeds beveiligd dus kan als het goed is geen kwaad!

toch bedankt ieders!
Nog steed beveiligd? Hoe dan? Als je geen WPA of WEP beveiliging gebruikt kan iedereen gewoon op je internet surfen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:07

Reptile209

- gers -

Als je met het uitschakelen van je WEP (en daarmee waarschijnlijk alle beveiliging!) van je wireless wel verbinding krijgt, weet je dus zeker dat je toch iets niet goed ingesteld had staan. Ik zou er toch nog even naar gaan kijken als ik jou was: check alle instellingen (encryptiesterkte, sleutellengte, hoofd/kleine letters, etc.) want ik durf er denk ik wel geld op te zetten dat je nu je PC aan een onbeveiligd netwerk hebt hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 21-12-2007 20:05 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Encryptie uitschakelen is NIET de oplossing. Ik denk dat jou driver niet helemaal lekker met WEP omgaat. Ik zou eens zoeken voor een nieuwe driver. WEP gewoon aan laten staan, en als het kan het liefst WPA.

• SCIxX
Waarschijnlijk vul je de sleutel verkeerd in.

• Mediacj
  • Laatst online: 23:42
Of wellicht op je router je notebook een vast ip-adres toekennen op basis van static dhcp en het macadres van de notebook, en op je notebook ook dat ip-adres vast instellen.

Dan kun je ook gewoon met WPA2 blijven werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is volgens mij het enige mogelijke? Heb WEP uitgeschakeld dus er staat wel onbeveiligd netwerk maar nog steeds moet je een pass invullen dus kan niet jan en alleman erop.
Pagina: 1