Toon posts:

Linksys WRT54g en Speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linksys wrt54g router en een speedtouch510i modem.
als ik verbinding maak zonder router dus alleen met de modem werkt internet correct.
als ik dan de kabel uit de computer haal en in de wan poort van de router doe heb ik geen internet meer ook niet met kabel tussen de router en de laptop.
als ik in de router setup ga zie ik dat de router wel een ip van de modem krijgt namelijk
10.0.0.150
en ik krijg ook gewoon een ip van de router maar ik heb geen internet verbinding met de router ertussen ik heb gelezen dat er meer problemen zijn met de combinatie wrt54g en de 510i,
maar weet iemand ook de oplossing ???

Verwijderd

DNS probleem wellicht? Doe eens "Ping 213.239.154.35", als dat werkt heb je verbinding en een DNS probleem. IP adressen die je WRT uitdeelt beginnen met 192.168 en niet met 10.0?

Zoek ook eens op "Router als Access Point gebruiken"

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-03 09:05
Je moet de 510 opnieuw installeren me4t de installatie wizard en kiezen voor DHCP spoofing (voor KPN) of Bridged (voor BBNed), op deze manier wordt de 510 alleen modem en de Linksys op Automatic instellen.

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 22-12-2007 13:08 ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Een linksys wrt54g is een kabel router, geen adsl.

Je kunt het wel werkend krijgen als je de kabel niet in de WAN poort doet, maar een gewone poort.
Op dat moment dient de router gewoon als switch.

Veel beter is echter om te kiezen voor een multi-pc speedtouch.

Verwijderd

Ik heb thuis dezelfde setup. En dat is inderdaad wat ik ook gedaan heb. De Speedtouch zit hier aan de lan poort van de Linksys.

Kiezen voor een multi-pc speedtouch betekend direct een nieuwe aanschaffen, dat lijkt me overbodig als je het simpel kan oplossen door de UTP stekker in een ander poortje te drukken. De 510i is immers al een oud model, die keuze is een paar jaar geleden al gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost
Ik heb linksys support gebeld en hun hebben me een nieuwe firmware gemailt voor de wrt54g ver,7 die nog niet op de site van linksys staat na de upgrade werkt alles perfect.
Pagina: 1