Yuri's Revenge in Red Alert 2 stijl?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:46
Ik ben de laatste tijd weer wat Red Alert 2 gaan spelen over Hamachi met een stel vrienden. Na heel wat gekloot met IPX protocol is het eindelijk gelukt om een potje te spelen. Nu is er alleen een grote ergernis: we kunnen niet kiezen waar we onze basis krijgen, en we kunnen ook geen teams instellen.

Nu weet ik dat in Yuri's Revenge dit allemaal wel kan, maar niemand van ons is eigenlijk gecharmeerd van al die nieuwe troep wat ze in YR gestopt hebben. Red Alert 2, wat zo ontzettend goed was, is imo gewoon in één klap verneukt daarmee. Nu vroeg ik me dus af: is er een manier om YR te spelen, maar dan in te stellen dat alleen de RA2 units enzo te gebruiken zijn?

Of is er een andere manier (via een mod oid) waarmee je teams en 'spawn plekken' kunt instellen in RA2?

Ik heb de search en google gebruikt maar ik kwam er niet uit.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je het met vrienden doet spreek je toch gewoon af die units niet te gebruike?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• FreddyFish
Dat is wel deels een oplossing inderdaad, maar we willen af en toe vast ook wel een potje tegen de AI spelen.

Verwijderd

Misschien biedt TibEd een oplossing? Moet je je wel even in verdiepen, en dat zou dan bij iedereen gedaan moeten worden, maar dan kun je geloof ik wel units disablen.
http://www.tibed.net/editing/ra2/
Je kunt hiermee behoorlijk wat aanpassen, sowieso alle eigenschappen van alle units (bijv. een tank maken die met lasers schiet oid). Weet niet hoe het precies zit met multiplayer en beveiliging, maar dat moet je maar even bekijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 19:35 ]

• FreddyFish
Bedankt voor je antwoord, maar dat is toch ook niet helemaal wat ik zoek. De meeste spelers zie ik nooit in real life, en sommigen zijn nogal computernoob, dus dat wordt lastig om bij iedereen exact dezelfde instellingen te krijgen in dat programma.

Maar er zit dan denk ik toch niets anders op dan gewoon te zeggen die units niet te gebruiken :( Vind het vreemd dat er nooit een patch voor RA2 is gekomen om teams in te kunnen stellen e.d.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik begrijp niet wat ge mis vind aan YR, aangezien die veel meer gebalanceerd is als RA2. Is het niet een kwestie van de nieuwe units tegoei leren gebruiken?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

offtopic:
ehm yuri's revenge is niet echt balanced met siege choppers, boomerangs en nog vele andere nieuwe units :D

het is een kleine kans, maar misschien in de mapmaker de start posities van player 1 en 2 naast elkaar zetten. denk niet dat het werken zal maar wie weet :p

[ Voor 3% gewijzigd door daves2hd op 23-12-2007 16:52 ]

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19
Waarom start je niet gewoon RA2 op ?? Ik bedoel je hebt ook YR gekocht, dus waarschijnlijk heb je ook gewoon RA2 :) Of zeg ik nu iets doms ??

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Timocos schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:44:
Waarom start je niet gewoon RA2 op ?? Ik bedoel je hebt ook YR gekocht, dus waarschijnlijk heb je ook gewoon RA2 :) Of zeg ik nu iets doms ??
Yep, lees de topic start maar eens :P

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:10:
[...]

Yep, lees de topic start maar eens :P
Pff 2 keer topic start gelezen en zag idd nu pas dat het ook over RA2 ging :P Moe van werk zal wel reden zijn ;)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

ik geloof niet dat het mogelijk was dat je zelf kon kiezen waar je start.
ik ben al blij om te horen dat hij het uberhaubt doet over netwerk.
heb namelijk de hoop opgegeven krijg hem kwa multi player gewoon niet aan de praat. :(

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV aangezien dit een vraag is :)

• FreddyFish
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:38:
ik geloof niet dat het mogelijk was dat je zelf kon kiezen waar je start.
ik ben al blij om te horen dat hij het uberhaubt doet over netwerk.
heb namelijk de hoop opgegeven krijg hem kwa multi player gewoon niet aan de praat. :(
offtopic:
Over welk spel heb je het nu? Yuri's Revenge of gewoon Red Alert 2? Voor Red Alert 2 heb ik wel een linkje voor je die volgens mij gegarandeerd werkt zolang er verder geen firewall roet in het eten aan het gooien is. Deze link dus. Hij gebruikt daar een iets ouders versie van Hamachi, maar de nieuwste werkt in ieder geval ook.

En via normale LAN zonder Hamachi moet het denk ik op dezelfde manier kunnen, maar dan wijzig je dus de eigenschappen van de LAN-verbinding in plaats van die van je Hamachi verbinding.
Pagina: 1