[8800GT] Geen beeld bij opstarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Geen matches
Ik en mijn broer hebben allebei een Asus 8800GT gekocht met de nieuwe (glaciator) koeler. Bij mij werkt de koeler perfect maar die van mijn broer niet dus. Als ik de kaart van hem in mijn computer steek werkt hij wel dus de kaarten werken allebei.
Het probleem is dat als ik de kaart in de pc van mijn broertje (4000+ (AM2), 1GB, Asus M2V) steek en hem opstart, de kaart perfect werkt alleen blijft het scherm in standy-mode staan (er komt dus geen beeld). Aan het scherm ligt het niet want ik heb het ook al op mijn scherm getest... BIOS update helpt ook niks, steek ik de oude 7600GS in dan werkt alles weer perfect. Aan de voeding kan het ook niet liggen want we hebben dezelfde en bij mij doet hij het perfect. 8)7
Iemand een ideetje? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Geen matches
Zoek eens op "PCIe 1.0 vs 2.0"
Die versies zijn helaas niet compatible.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kort_lontje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 18:14
Geen matches
Ik heb hetzelfde gehad, toen bleek dat ik een paar jumpers op mijn mobo moest om zetten, zodat de PCI-E slot de juiste snelheid kon gebruiken. Dit was niet nodig bij een 7900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Geen matches
@Sebazzz:
De kaart is gewoon backwards compatibel hoor, mijn moederbord is ook gewoon PCIe 1.0

@kort_lontje:
De enige jumpers op het moederbord zijn: CMOS, keyboard en USB :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Geen matches
Ik dacht dat je voor een 8800GT minimaal PCIe 1.1 nodig had?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geen matches
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:10:
Ik dacht dat je voor een 8800GT minimaal PCIe 1.1 nodig had?
Doet het ook prima zonder (weet niet of dat in alle gevallen op gaat).

Op 2.0, of op 1.1 zelfs al, presteerd de kaart alleen wel iets beter, maar dat heeft meer met PCIe 2.0 en 1.1 op zich te maken, dan met de combinatie.

[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 21-12-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Waar heb je die 8800 GT vandaan eigenlijk ? Bij de meeste webshops is hij niet leverbaar, en levertijd is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 06:44
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:46:
Waar heb je die 8800 GT vandaan eigenlijk ? Bij de meeste webshops is hij niet leverbaar, en levertijd is onbekend.
Zijn bij genoeg shops gewoon op voorraad. Lekker offtopic trouwens. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Geen matches
zelfde probleem als mij heb je, kaart werkt gewoon niet in elk pcie moederbord. ik had een ms-7255 bord waar hij niet in werkte, maar een 7900gs wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geen matches
Ik heb exact hetzelfde probleem als Pap3rclip, ik heb een M2V waarop eerst een 7600GS zat.
Na de nieuwste bios geflashed te hebben (naar versie 2001), alle drivers ed geïnstalleerd te hebben mbv m'n GS en vervolgens m'n 8800GT er in gestopt te hebben, start de computer wel op, maar zonder beeld, m'n scanner begint altijd te calibreren als windows opgestart is, wat nu ook gebeurd, alleen zit ik dan zonder beeld.
Na gezocht te hebben op internet, blijkt (na wat ik gelezen heb) dat de 8800GT NIET op een Asus M2V kan. Ik ga dus voor een nieuw mobo, wat ik zonde vind want het is een prettig moederbord.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Geen matches
Het Asus M2V bord heeft een VIA chipset die de PCI V2.0 string (in je 8800GT bios) niet begrijpt.
Je kunt de 8800GT flashen met een GEN1 bios waarin staat dat het een PCI V1.x kaart is.
Dat snapt die VIA chipset wel en kun je wel een 8800GT op een bordje met een VIA chipset gebruiken. Google maar eens op 8800GT VIA GEN1 en je komt genoeg info tegen.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: a8n
ik heb een A8n-sli moederbord, met nforce4 chipset. Alleen heb ik tog precies hetzelfde probleem:S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Geen matches
thomasf schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:49:
zelfde probleem als mij heb je, kaart werkt gewoon niet in elk pcie moederbord. ik had een ms-7255 bord waar hij niet in werkte, maar een 7900gs wel gewoon.
precies hetzelfde probleem hiero, alleen met een gigabyte 965p-ds3

wat bij mij wel werk is, 7900gs erin, laten booten tot post(dus post laten voorbijgaan), pc afsluiten, 8800GT erin en opstarten

dan geeft ie dus wel beeld en doet ie het gewoon perfect, maar dan moet ik niet meer mijn pc uitdoen wil ik niet weer diezelfde fratsen uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mks89
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-11-2024
Geen matches
Ik heb hetzelfde probleem, heb een 7600 GT op een MSI K9N Neo F moederbord ingeruild voor een Jetway 8800 GT, maar het scherm blijft in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:36
Geen matches
Misschien gek, maar probeer het eens met je scherm aangesloten op je andere DVI poort?

Ik draai zelf dual screen en bij mijn 8800GT blijft 1 scherm stand-by en het andere scherm laat wel gewoon de BIOS en zo zien. Pas als Windows begint met opstarten springt mijn 2de monitor aan.

Geen idee of dit het probleem is, maar je kan het allicht proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Matched: a8n
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem. Ik heb een a8n sli se (nforce 4), en een gister aangeschafde Club3d HD3850. Ik heb gewoon beeld, totdat windows opstart om de 1 of andere vage reden (hoewel vaag, waarschijnlijk ligt het aan mijn mobo dat geen PCI-e 2.0 aan kan).
Ik hoop dat er een compatibility patch of iets in die trend uitkomt, want in principe had ik me ingelezen en dacht dat het zou werken, maar las ik dat er ook nog zoiets bestaat als PCI-e 1.0a, en dat, dat niet compatible is met PCI-e 2.0, maar PCI-e 1.1 is dat wel.
Voor mij is dat erg vervelend, want dan kan ik dus niet upgraden naar een betere videokaart (althans, niet een nieuwe op PCI-e 2.0) aangezien ik nog op s939 draai, dat zou inhouden dat ik bijna alles moet upgraden :(

Oops, verkeerde account, moet eigenlijk op Deppox.

[ Voor 4% gewijzigd door MaDLiVe op 18-01-2008 17:40 . Reden: Verkeerde account ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mks89
Geen matches
Ik krijg bij geen van beide DVI poorten beeld. Is mijn Antec 430 W (2*16A 12V rails) voeding niet sterk genoeg? Of zit het toch in het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geen matches
mks89 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:10:
Ik krijg bij geen van beide DVI poorten beeld. Is mijn Antec 430 W (2*16A 12V rails) voeding niet sterk genoeg? Of zit het toch in het moederbord?
Dat merk je gauw genoeg. Piept je voeding of mobo tijdens het opstarten, dan is je voeding te zwak, mocht je uiteindelijk wel beeld hebben en je PC volledig belasten en hij valt uit, te zwakke voeding.
geeft je mobo/voeding geen piepen/beeps, dan kan je moederbord het niet aan (als hij het wel kon met een oudere grafische kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:27
Geen matches
Ik heb zelf een 350W antec waar mijn 8800GT icm 3800+ X2 het prima op doet, als dat helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mks89
Geen matches
Hmm. Ik heb de 3800+ single core. Dan moet het dus een probleem met het moederbord zijn. Is dit op te lossen? Ik heb een MSI K9N Neo-F moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geen matches
mks89 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:36:
Hmm. Ik heb de 3800+ single core. Dan moet het dus een probleem met het moederbord zijn. Is dit op te lossen? Ik heb een MSI K9N Neo-F moederbord.
BIOS update? bij mijn Asus M2V is er een speciale update uitgekomen voor extra ondersteuning voor 8-serie kaarten van nvidia (de 8800GT werd nog niet ondersteund, vandaar dat ik nu alles keurig draai op een Asus M3A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ja hoor ik heb het probleem ook met mijn M2V-MX SE moederbord met een 8800GT.... mijn oude 7600GT geeft wel beeld, mijn 8800GT niet....

Wat moet er nou geflashed worden, de videokaart of het moederbord.
Mijn 8800GT draait nu op mijn oude systeem dus die kan ik wel flashen nu, hoe diend dat te gebeure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:04:
Ja hoor ik heb het probleem ook met mijn M2V-MX SE moederbord met een 8800GT.... mijn oude 7600GT geeft wel beeld, mijn 8800GT niet....

Wat moet er nou geflashed worden, de videokaart of het moederbord.
Mijn 8800GT draait nu op mijn oude systeem dus die kan ik wel flashen nu, hoe diend dat te gebeure?
je grafische kaart moet geflashed worden, mbv nBitor, en lees ook deze handleiding om je bios te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mks89
Geen matches
Ik lees dit nu met een oud PCI kaartje en mijn 8800 GT in de PC. Ik heb geprobeert mijn Jetway 8800 GT te flashen naar de ASUS GEN1 bios. Ik krijg echter een foutmelding dat hij geen Nvidia kaart kan vinden. RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Geen matches
Je moet volgens mij je kaart flashen in een mobo waar hij het wel goed doet.
Dus een kennis met een mobo zonder via chipset om hulp vragen :+

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geen matches
R-v-R schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:02:
Je moet volgens mij je kaart flashen in een mobo waar hij het wel goed doet.
Dus een kennis met een mobo zonder via chipset om hulp vragen :+
Dat is inderdaad de oplossing. Op je eigen mobo waar hij je 8800GT niet kan vinden heeft het geen nut om te flashen omdat je ook geen beeld hebt en dus niet ziet wat je doet/moet doen.
Gewoon een ander mobo zoeken die hem wel aankan (vriend, buurman, serverpc)
Als je maar beeld krijgt met je GT is het goed (sla van te voren ook de originele bios op van je kaart mbv GPU-Z 1.5 mocht hij pertinent weigeren te flashen, dan kan je hem iig nog RMA zenden (of DOA als hij helemaal niets blijft doen)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:28
Geen matches
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij bleek het te zijn dat windows/nvidia driver mijn tv-out als de primaire display zag. Daardoor had ik zodra ik in windows kwam geen beeld meer en ging mijn monitor in standby
Pagina: 1