Toon posts:

[XP] Acer Aspire 7720G standby en afsluit/herstart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 866 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Een kennis van mij heeft onlangs een Acer Aspire 7720G laptop gekocht. Hier zit standaard Windows Vista op geinstalleerd maar haar zoon wilde er Windows XP graag op. Met enige moeite is dit mij gelukt. Echter wil de laptop niet in standby stand gaan. Hij blijft hangen op de melding dat Windows de computer in standby gaat zetten. De afsluit en herstart mogelijkheid van Windows XP werken ook niet. Die blijven hangen op de computer wordt nu afgesloten melding. Nu heb ik goed gezocht in GOT en met Google en veel mogelijke oplossingen uitgeprobeerd maar ze werkten allemaal niet. Toen heb ik de laptop meerdere keren opnieuw geinstalleerd maar dit hielp ook niet. Nu weet ik het echt niet meer. Heeft iemand een idee?

p.s. het heeft misschien met de drivers te maken maar er zijn niet meerdere en nieuwere drivers omdat dit eigenlijk een Vista laptop is.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 13:47
zitten er in de bios ergens powersave settings voor sleep mode? check of daar eventueel mee te prutsen valt. bios update gechecked of die er is? chipset drivers installed?
ook handig als je de handelingen die je geprobeert hebt ff vermeld.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan eens proberen of je met een ander hardware profiel het wel voor elkaar kan krijgen.
Binnen een hardware profiel kun je devices (apparaten/drivers) en services uitzetten.

Op die manier kan je door middel van experimenteren de schuldige service of driver achterhalen als er niks in je eventlogs staat tenminste ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik uitgeprobeerd:

- de intelppm.sys sleutel in het register verwijderd
- The monitor does not turn on when you open the lid after you configure the energy-saving settings on a Windows XP-based portable computer
- nieuwste windows updates gedownload (en Q311542 dus ook)
- alle software verwijderd behalve Windows zelf
- de laptop 2x opnieuw geinstalleerd

Er zitten geen powersave settings in de bios. Een bios update zal ik gaan uitproberen en de tip van de hardwareprofielen zal ik ook gaan uitproberen. Als iemand nog meer tips heeft dan hoor ik het graag want die kennis woont niet bij de deur!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Op de Acer server vallen meestal wel recente drivers te plukken. Niet op de site, maar op de server zelf.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 13:47
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:15:
Dit heb ik uitgeprobeerd:

- de intelppm.sys sleutel in het register verwijderd
- The monitor does not turn on when you open the lid after you configure the energy-saving settings on a Windows XP-based portable computer
- nieuwste windows updates gedownload (en Q311542 dus ook)
- alle software verwijderd behalve Windows zelf
- de laptop 2x opnieuw geinstalleerd

Er zitten geen powersave settings in de bios. Een bios update zal ik gaan uitproberen en de tip van de hardwareprofielen zal ik ook gaan uitproberen. Als iemand nog meer tips heeft dan hoor ik het graag want die kennis woont niet bij de deur!
maar je zegt niets over chipset drivers. Heb je die installed of kon je die niet downen? zo niet, welke chipset zit er in? intel PM965 dus.
linkje: http://www.acerpanam.com/...ntel_v8.3.0.1013_XP32.zip

[ Voor 5% gewijzigd door Razwer op 21-12-2007 20:12 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik geinstalleerd ja. Bios update wil niet helpen. Met hardware profielen kom ik er ook niet achter waar het aan ligt. Heeft iemand nog een idee?

Petervanakelyen: Hoe weet ik dan waar ik moet zoeken op de ftp server?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 02:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uiteindelijk toch achter gekomen. Het lag aan de webcam. Wanneer ik deze uitschakel (in apparaatbeheer) dan werkt de standby stand wel en sluit de laptop goed af en start goed opnieuw op.

Ik heb nog wel geprobeerd alle 2 de verschillende CrystalEye webcam drivers te installeren die er zijn voor Windows XP maar dit mocht niet baten. Nu neem ik genoegen om de webcam uit te schakelen wanneer deze niet wordt gebruikt.

Iedereen bedankt voor alle tips!
Pagina: 1