Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
(EE) VESA(0): V_BIOS address 0xef0 out of range
(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration.
Fatal Server Error:
no screens found
XIO: fatal IO error 104 (Connection reser by peer) on X server ":0.0"
after 0 requests (0 known processed) with 0 events remaining.
Kunnen jullie hier iets mee ?
Gebruik voortaan trouwens de edit-knop ipv twee maal onder elkaar te posten
[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 21-12-2007 19:20 ]
(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration.
Fatal server error:
no screens found
Edit: Ik zag net je andere topic met je compiz-fusion cube probleem. Gaat dat probleem ook over het feit dat het niet werkt op een live cd ?
[ Voor 30% gewijzigd door DeadLock op 21-12-2007 19:40 ]
Nee, bedankt dat je daar ook bent gaan kijken, maar dat probleem is eigenlijk ongeveer opgelost. Met mijn ander laptopje, en deze PC, maar dan met een ATI Radeon, werkt ondertussen Compiz Cube !!evert_ schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:38:
Download eens de alternate installer van ubuntu ? Deze is niet grafisch, maar dat maakt niet erg veel uit denk ik ? Eenmaal geinstalleerd is de kans groot dat je X direct werkt, anders even nvidia drivers installeren.
Edit: Ik zag net je andere topic met je compiz-fusion cube probleem. Gaat dat probleem ook over het feit dat het niet werkt op een live cd ?
Nu zit ik alleen in de problemen met de Geforce 7900 GS.
Zal direct de alternate beginnen downloaden.
Verwijderd
En als je de opensource driver "nv" gebruikt, wat gebeurd er dan?Petervanakelyen schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:48:
[...]
Nee, bedankt dat je daar ook bent gaan kijken, maar dat probleem is eigenlijk ongeveer opgelost. Met mijn ander laptopje, en deze PC, maar dan met een ATI Radeon, werkt ondertussen Compiz Cube !!
Nu zit ik alleen in de problemen met de Geforce 7900 GS.
Zal direct de alternate beginnen downloaden.
Je kunt in xorg.conf kiezen welke driver er gebruikt moet worden
EDIT: Zal eerst nog wel wat opzoekwerk verrichten
Nee, hij gebruikt dan de "nvidia" driver, de proprietary van nvidia zelf.Petervanakelyen schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 09:50:
Als ik gewoon opstart met de Live-CD, is dan niet automatisch de "nv" driver gebruikt ? Of de "vesa" driver ?
Bij mij werkte ubuntu helemaal niet, maar Gobuntu wel, misschien dat dat werkt?
Ik zou overigens eerst de Ubuntu Alternate proberen, en daarna de Gobuntu Alternate (is geen livecd van)
Standaard gebruikt de live-cd de "vesa" driver bij mij.
Ik heb dit eens veranderd naar "nv" en dat gaf een raar effect.
Ik krijg een heel erg schraal bureablad, met alleen een X en voor de rest een heleboel strepen.
Ik ben nu de Alternate Install CD aan het downloaden, en dan ga ik na de installatie ervan de eigen nvidia drivers proberen te installeren.
Eerst Alternate Install CD downloaden, dan X11 sessie beeïndigen, inloggen op console, apt-get install nvidia-glx-new uitvoeren, dan xorg.conf editten naar "nvidia" en dan reboot.
Bedankt !