Ati HD3870 Bios flash geen effect?

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb vandaag geprobeerd mn MSI HD3870 OC (800MHz core) versie te flashen met de fixed BIOS van Sapphire om mn fan speeds goed te laten regelen. Echter, na enige tijd wat benchmarks draaien en AtiTool proberen merk ik dat de fans niet harder draaien en mn temp hetzelfde is gebleven. Ik lees verder op internet dat mensen die deze bios flash wel succesvol hebben toegepast een daling van temp van ongeveer 15-20C zagen onder full load.

Na het flashen worden de nieuwe core speed settings wel herkend in atitool en CCC, maar de fans blijven hetzelfde doen.

Ik heb hiervoor gebruikt:
-AtiWinflash
-Sapphire bios
-Ati PLL VCO fixed bios

Allebei hebben geen effect na reboot, behalve dat mn core speeds 25MHz zakken wat dus vrij normaal is aangezien ik een non-OC bios flash. Iemand ideeen of een link naar een goed werkende bios?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:17
Mischien werkt de bios wel, maar was de kaart al voorzien van de goede versie? dat is het enige wat ik kan bedenken.

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Visgek24 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:59:
Mischien werkt de bios wel, maar was de kaart al voorzien van de goede versie? dat is het enige wat ik kan bedenken.
Nee want mn fan gaat niet harder draaien tijdens gamen of benchmarken. Mn kaart gaat ook artifacten na 840MHz core waardoor ik denk dat mn temp te hoog wordt. Dit zou ik dus willen fixen met die nieuwe bios zodat mn fan wat harder gaat draaien.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-06 02:20
Met atitool kan je voor elke temp een fanspeed instellen, is dat niet wat makkelijker?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel