Ik heb vandaag geprobeerd mn MSI HD3870 OC (800MHz core) versie te flashen met de fixed BIOS van Sapphire om mn fan speeds goed te laten regelen. Echter, na enige tijd wat benchmarks draaien en AtiTool proberen merk ik dat de fans niet harder draaien en mn temp hetzelfde is gebleven. Ik lees verder op internet dat mensen die deze bios flash wel succesvol hebben toegepast een daling van temp van ongeveer 15-20C zagen onder full load.
Na het flashen worden de nieuwe core speed settings wel herkend in atitool en CCC, maar de fans blijven hetzelfde doen.
Ik heb hiervoor gebruikt:
-AtiWinflash
-Sapphire bios
-Ati PLL VCO fixed bios
Allebei hebben geen effect na reboot, behalve dat mn core speeds 25MHz zakken wat dus vrij normaal is aangezien ik een non-OC bios flash. Iemand ideeen of een link naar een goed werkende bios?
Na het flashen worden de nieuwe core speed settings wel herkend in atitool en CCC, maar de fans blijven hetzelfde doen.
Ik heb hiervoor gebruikt:
-AtiWinflash
-Sapphire bios
-Ati PLL VCO fixed bios
Allebei hebben geen effect na reboot, behalve dat mn core speeds 25MHz zakken wat dus vrij normaal is aangezien ik een non-OC bios flash. Iemand ideeen of een link naar een goed werkende bios?