[iMac][Bootcamp]Probleem met videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Ambassadortaxi
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-12-2021
Hoi

Sinds november heb ik een nieuwe aluminium iMac 24". Ik heb er Bootcamp en Windows XP Home op geïnstalleerd. Alles verloopt vlot, maar na een tijd werken met een "zware" applicatie zoals een spel of 3DS Max, begint het scherm vreemde kleuren te tonen, en soms ook heftig te flikkeren. Ik heb er even een video van genomen:
http://www.youtube.com/watch?v=e6C4Epw9pdQ

Sommigen zeiden me dat dit de grafische kaart zou zijn die oververhit is. Lijkt me een aanvaardbaar excuus, maar het probleem is dat dit probleem zich vaak reeds stelt na een 20-tal minuten, en de computer helemaal niet "extreem" warm aanvoelt linksboven (waar de grafische kaart zit).

Wat het hitteprobleem ook tegenspreekt, is dat ik dit probleem nog nooit onder Leopard gehad heb, terwijl ik hem daar ook al vaak "zwaar werk" doen verrichten heb.

Wat de zaak extra pijnlijk maakt, is dat ik deze computer gekocht heb ter vervanging van mijn Toshiba-laptop, die exact hetzelfde probleem vertoonde: ;(
http://www.youtube.com/wa...a-1-46jqg&feature=related

Verwijderd

Doet het probleem zich ook voor in OS X?

Om te grafische kaart wat zwaarder te belasten zou je kunnen de screensaver Flurry kunnen draaien. Als het op beide OS'en voorkomt, heb je wel een poot om op te staan. Dan zou ik uiteraard reparatie aanvragen, want het probleem zal er niet op verbeteren!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Hij meldt toch dat het probleem niet voorkomt in Leopard... :?

MacBookLast.fmfacebook

Verwijderd

.Arne schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:42:
Hij meldt toch dat het probleem niet voorkomt in Leopard... :?
Inderdaad :) Ik moet leren lezen :P

Maar mijn opmerking van de videokaart extra te belasten met de screensaver (of een game) blijft gelden.

• Ambassadortaxi
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-12-2021
Geeft niet hoor :)

Flurry staat op OS X standaard ingesteld als screensaver, en heb hier tot dusver geen problemen mee gehad.

Ik zou hem graag binnen brengen ter reparatie, maar probleem is dat het enkel onder Windows voorkomt, na een twintigtal minuten, dus ik vrees dat ze hem niet zullen terug nemen...