Toon posts:

Defragmentatie loopt steeds vast...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Ik draai Windows XP Pro SP2.)

Bij het defragmenteren loopt de PC steeds vast bij hetzelfde bestand.
(Vlotjes tot daar, dan pauze, enkel muiscursor beweegt nog, klik om af te sluiten, witte vlek waar deelscherm was, dan niks meer. Hangt vast. Soms nog een klik op de HD, meestal niet. Enkel brute restart helpt...)

Dit bij verschillende programma's van zowel Diskeeper als Raxco als O&O als...
Steeds bij 1024/2524KB, steeds bij 15%, steeds bij Common Files\Adobe\AAS CS3\CoolType.dll.

Fouten fixen bij reboot helpt niet. Probleem blijft.
Bestand dan maar verwijderen helpt ook niet. Zelfde probleem, zelfde plaats, bij een ander bestand.

Voor de rest stel ik geen enkel probleem vast aan de PC. Alles werkt voortreffelijk.

Iemand een idee, want ik kan dus niet meer defragmenteren en dat begint de boel te vertragen...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mogelijk heb je bad sectors op de harddisk of zelfs een groter harddisk probleem gezien je aangeeft dat de schijf ook klikt. Ik zou op een dergelijke schijf niet meer defragmenteren maar ten eerste een backup maken om vervolgens een drive fitness test te draaien met een bootdiskette die je bij de meeste harddisk fabrikanten kunt downloaden. Op die manier kun je hardware falen uitsluiten of hier beter op in spelen.

Vrijwel alle defragementatieprogramma's maken gebruik van de standaard Windows defrag API waardoor het proberen van meer dan 2 applicaties geen direct resultaat zal bieden.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 21-12-2007 14:26 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je inmiddels de schijf al gechecked op fouten? Wat is hier uit gekomen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren- en eergisterennacht heb ik de diagnostische programma's laten draaien...

Het gaat om twee schijven die in RAID (de splitsende variant...) staan.
Een schijf is defect, de andere is helemaal gezond.
Blijkbaar niet standaard te herstellen, ik vermoed dus dat die schijf best weggegooid wordt...

Ik kan geen full backup meer maken, alles hangt steeds wel ergens vast.
Inmiddels heb ik wel nog alle persoonlijke files kunnen kopiëren en opslaan, zij het in een vijftal keer...

Nu moet ik dus die goede schijf volledig herinstalleren, want zo'n halve RAID is onbruikbaar, en alles opnieuw installeren...

Zoveel stom werk...
Hoe tevreden ik ook was van die RAID, qua snelheid dan, beperk ik me vanaf nu toch weer tot schijven die gewoon naast mekaar werken, in plaats van gedeeld en samen. Scheelt een hoop werk bij een eventuele vervanging met zo'n IDE-en-nog-nonUSB-borden...