Toon posts:

PS3 draadloos naar NAS?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een vraag over een playstation 3 i.c.m. een netwerk waar een NAS (netwerk hardeschijf) aan hangt.

Het betreft de volgende situatie:
- Een 3com switch waar een QNAP TS-109 pro netwerk hardeschijf aan hangt met 500GB inhoud.
- Aan deze switch hangt ook een draadloze accesspoint welke ervoor zorgt dat de netwerk hardeschijf draadloos benaderbaar is.

Wat nu de bedoeling is, is dat er binnen het signaal van de accesspoint een playstation 3 komt te staan. Deze moet draadloos films en muziek op kunnen halen en deze via de playstation 3 op de tv af kunnen spelen.

Ik ben al bij diverse winkels geweest en het voorgesteld, maar nergens weten ze echt daadwerkelijk of het mogelijk is. Wel dachten ze overal dat het technisch mogelijk is.

Weten jullie of dit mogelijk is en hebben jullie misschien ervaringen met een soortgelijke situatie?

Gr Paul

Qnap 109-PRO:
http://www.mobile-harddis...-sata-harddisk-p-341.html

• Runterpunter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-03 23:59
Volgens mij bevat die Qnap mediaserver functionaliteit. Kwestie van deze functionaliteit aanzetten en dan zou de playstation die nas in ieder geval moeten zien als mediaserver.

Uit je tekst leid ik af dat je al over de hardware beschikt, dus lijkt het me een kwestie van uitproberen.

Verwijderd

Ik zit in feite met dezelfde vraag.

Ik ben op zoek naar een goed mediacenter voor in de woonkamer die content kan afhalen van een NAS:

Voor mij zijn er 2 struikelblokken om een PS3 te kopen
1/ AVI en DIVX playback maar dit schijnt opgelost te zijn met de firmware upgrade van 19dec 2007.
2/ Ik vraag me ook af in hoeverre de PS3 samenwerkt met een NAS server. Heeft er hier iemand ervaring mee?
MAW Is het mogelijk om video content die op een NAS server staat vie het netwerk op de PS3 te bekijken? Of moet je de content eerst op de HDD van de Playstation gaan zetten?

Is er iemand die hiermee ervaring heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb ik de playstation 3 dan toch maar gehaald en alles uitgeprobeerd. Ps3 heb ik bekabeld aan het netwerk gehangen.

Allereerst was de playstation zo geconfigureerd, via dhcp had deze alle instellingen al ontvangen. De netwerkhardeschijf verscheen zo in het menu waar ik hem kon aanklikken. Hier kan je per soort kiezen, foto's, video's of muziek. Dit werkt echt super goed, muziek en foto's wordt ontvangen en direct afgespeeld of geopend, ideaal. Met films werkt het alleen nog wat minder goed, het openen gaat prima, alleen als ik in het hoofdmenu kom kan ik niet door het menu bladeren. Ik kan bijv. niet op start film drukken, of ondertitels. Geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, controller werkt niet, maar ook de afstandsbediening van Sony weigert.

Divx en Avi heb ik nog geen ervaringen mee, zal ik vandaag of anders morgen voor je gaan uitproberen. Ik dacht idd. wel dat divx mogelijk was.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:45

scorpie

Supra Addict

Kom op gasten, een beetje zoeken en je vindt al een geschikt topic om dit soort vragen te stellen:
Playstation 3 als media center - deel 2

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470