Firefox brandt mijn scherm in

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb Firefox vaak lang achter elkaar maximized openstaan en sinds een tijdje verschijnt er in mn TFT een verticale lijn precies op de plek van de adresbalk van Firefox als ik de browser afsluit :{ Deze is het duidelijkst op de plek rechts in de adresbalk waar het meestal wit is omdat URLS niet zo lang zijn (groot contrast tussen wit en grijs). Die lijn blijft de rest van de dag zichtbaar. De volgende dag is ie wel weer weg, maar als ik FF een paar minuten aan heb gehad dan zit die lijn er alweer.

Dit lijkt me niet helemaal gezond voor mn TFT. Ik kan natuurlijk FF wel aldoor windowed gaan draaien op variabele plaatsen, maar dat vind ik irritant. Lijkt me ook niet de bedoeling. Ik dacht dat een TFT niet kon inbranden. Verder heb ik dit nog nooit meegemaakt, dus iemand een idee wat ik hier nog meer tegen kan doen? Het liefst zonder firefox of iets anders in windows ingrijpend te veranderen.

Ik heb verder een Samsung Syncmaster 203B (20"), brightness/contrast op 70 en aangesloten via DVI.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 09:24
Kleurtemperatuur veranderen?

Tussen warmer en kouder wit zit toch best een verschil hoor. Na een paar minuten ben ik in ieder geval er wel aan gewend als het anders staat hoewel ik rond de 6500k persoonlijk het fijnst vind werken.

Overigens geen last van bij een 205BW en Opera.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En je bent ook de hele tijd aan het browsen, of staat hij gewoon open terwijl je er niet bent? Anders gewoon even instellen dat 'ie na 5 minuten op zwart gaat. beetje open deur, maargoed

Verwijderd

Dat gebeurd wel vaker met TFT's ik zou gewoon een screensaver instellen, dan houd je probleem op. Screensavers zijn er ook voor gemaakt dat je scherm niet kapot gaat.

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

Een screensaver instellen. Daar zijn die dingen origineel voor bedoeld, tegengaan van inbranden op oude CRT's.

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

• Palomar
  • Niet online
Wilko schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:12:
En je bent ook de hele tijd aan het browsen, of staat hij gewoon open terwijl je er niet bent? Anders gewoon even instellen dat 'ie na 5 minuten op zwart gaat. beetje open deur, maargoed
ja, ik heb wel een screensaver. Stond op 10 minuten en heb hem nu op 1 minuut gezet. Ik ben ook niet constant aan het browsen, maar switch wel regelmatig naar FF, waardoor die aldoor op dezelfde plek komt. Bovendien doet het zich na een paar minuten al voor, dus toch misschien schade aan mijn scherm? Vond dit nogal vreemd, omdat je altijd hoort dat TFT's niet kunnen inbranden (zoals oude crt's).

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:03
Als het goed is kunnen tft's ook niet inbranden, waarschijnlijk is die van jou niet helemaal goed meer; zeker als je het al binnen een paar minuten hebt.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit heeft in ieder geval niks met Firefox te maken. Je zult hetzelfde probleem krijgen met IE7 of Opera.

• Palomar
  • Niet online
silmaril8 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:42:
Dit heeft in ieder geval niks met Firefox te maken. Je zult hetzelfde probleem krijgen met IE7 of Opera.
ja uiteraard, al brengt Firefox misschien wel een te hoog contrasterende 'situatie' in beeld waardoor dit sneller kan voorkomen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wees blij dat het Firefox is, want het uiterlijk daarvan is makkelijk aanpasbaar. :)

Ik ga overigens met Hielko mee in dat de TFT dan blijkbaar niet meer 100% is.

edit:
En je bedoelt horizontaal, niet verticaal. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 21-12-2007 13:59 ]

{signature}

• Palomar
  • Niet online
Hier gaat het trouwens om:

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/71mlezp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/8dy8x9x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/8669ri1.jpg
Het is op de plek van de onderste grijsachtige lijn van de witte adresbalk (de lijn daaronder daarentegen brandt weer niet in).

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 21-12-2007 14:03 ]

• Palomar
  • Niet online
Voutloos schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:56:
Wees blij dat het Firefox is, want het uiterlijk daarvan is makkelijk aanpasbaar. :)
ja idd, heb al zitten zoeken naar een manier om de adresbalk bijv. ook grijs te krijgen (om contrast te verminderen), maar dat is volgens mij niet zomaar een setting die eenvoudig is aan te passen.

Het is verder ook niet super hinderlijk ofzo, maar ik hoopte dat iemand dit probleem misschien herkende en er een duidelijke oplossing voor had. Misschien een instelling in de monitor bijv? Iemand noemde al color temperature, maar ik heb dual monitor en dan wordt het weer een heel geklooi om beide monitors hetzelfde te maken.. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Palomar op 21-12-2007 14:02 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:13
Wat jij hebt heb ik ook gehad met een IIyama 15 inch TFT een tijd geleden.
Ik heb die verkocht, maar die had precies hetzelfde. Vet lelijk want het wordt flink erger. Het was zo erg dat je alles maximzed moet draaien anders zag het r niet uit.

Ik heb nu ook de 203B maar geen last van. Zit hele dag op FF te forummen maar nog niets gezien :)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 23:09
Ik had hetzelfde op mijn Dell scherm, maar dan met winamp (shadowed, always on top) en daarvoor met.. uhh.. (ik ben de naam kwijt :P) zo'n balk met informatie over je pc bovenin je beeld (statbar geloof ik). Nu nergens meer last van.
Pagina: 1