Ervaringen Asrock 4CoreDual-SATA2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.146 views sinds 30-01-2008

• zapmaster
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-01 09:40
Er is al een en ander over dit MB geschreven, maar het lijkt mij voor gebruikers wel handig om ervaring onder een specifiek topic te verzamelen.

Ik ben over mogelijkheden en performance van dit bord, ten opzichte van de prijs zeer tevreden, maar er is veel meer uit te halen.
Ik heb de volgende conf. (buiten MB)
  • C2D E2160 processor
  • 2 Gb DDR2 PC5300 (G.e.i.l.)
  • 400 Gb SATA2 Harddisk (Samsung Spintpoint)
  • 7600GS AGP (Gigabyte)
  • Arctic Freezer 7 Pro
Neg ervaringen:
  1. Quiet Cpu fan werkt niet
  2. SATA schijf wordt niet herkend
2e probleem is opgelost door een simpele Clear CMOS
1e probleem pas na 2 keer support van asrock serviceteam.
Eerste keer een nieuw BIOS opgestuurd gekregen (versie 1.60). Geen verschil.
Tweede keer weer een nieuw BIOS. Nu versie 1.60 Rev a. (Inmiddels is op de site van Asrock versie 1.70 geplaatst. niet geprobeerd, want 1.60 Rev a ) heeft wel het gewenste resultaat _/-\o_

Pos ervaringen:
  1. Goedkoop
  2. AGP en PCIx (4x)
  3. DDR of DDR2
  4. SATA(2) en IDE
  5. Alles werkt en snel
  6. BIOS zeer eenvoudig (alles auto)
En dan nu Overklokken :Y
Na eindeloos proberen: E2160 1.60 GHz @ 2.40 GHz
He, wat is Winrar opeens snel *O*
Superpi 1M: van 34 sec naar 27. Ook niet slecht, vindt ik.
Maar toch reageert het beeld soms wat hakerig (als dat een woord is).

Wat zijn jullie ervaringen?

I like a good game

• runner76
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01 16:59
Hoi zapmaster,

ik ben ook in het bezit van dit moederbord. Eerder een Asus P4C800 deluxe met een M760 op OCZ DDR I geheugen. Ik denk niet dat ik dit bord weer zou kopen, hoor. Vanwege mijn recentelijke 7900GS op AGP en omdat ik in eerste instantie op de OCZ's wilde blijven heb ik toch maar dit bordje besteld, want veel keus was er niet. De forums logen er helaas niet om: problemen met Nvidia drivers onder Vista in Duitsland las ik, problemen met Ati kaarten, overklokken liep slecht op anandtech en noem het maar op. Het ergste vond ik wel dat er nauwelijks geheugenprogressie was met DDR2,maar ja: dat is met reguliere timings sowieso het geval.

Heb bios 1.80 draaien en verder alles een tikje harder geklokt, maar om verder te komen met dit bord is er maar 1 makkelijke mogelijkheid:

Volt-mod op de processor en BSEL-mod twee (FSB naar 1333 en dan maar zien).

Ondertussen de BSEL-mod gedaan (zilverlijm op de processor om FSB te verhogen,net zoals vroeger met de Athlon XP ;-)) en dat helpt zeker goed. Ik kreeg de FSB namelijk niet boven de 240 zonder mod. Dacht eerste dat het misschien dan toch mijn geheugen was, maar DDR2-800 van Geil loste ook niets op.

De mod wel: FSB nu naar 256 (raar maar waar) en processor op 2.93 mhz vanaf boot.

Ach ja... ben ook benieuwd naar andere gebruikers en hun ervaringen. Zijn er bijvoorbeeld gehackte biossen te vinden om de voltages aan te passen?

Zijn er mensen die de volt-mod en tweede BSEL-mod al hebben geprobeerd?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-01 17:04

Kirpeknots

Wazzup!

Ik had thuis een PC met de volgende specificaties:

Kast: Sweex
Voeding: Tagan 330W
Mainboard: MSI Neo-FIS2R (875P)
CPU: Intel Pentium IV 2.8
Harddisk: Western digital Raptor WD740GD
WLAN: Sweex (Ralink RT2500) pci kaartje
DVD-Brander: LG GSA-H31L
Videokaart: Gainward 6800GT AGP Goes Like Hell editie.
2X 512MB DDR333.

Dit was 2 jaar terug best een leuk systeempje. Had de brander al opgewaardeerd naar deze sata/lightscribe brander. (gratis gehad)

Afgelopen week starte het kreng niet meer op. :/

Ik wou de pc el-cheapo weer aan de gang helpen. Had geen zin om te veel geld er in te stoppen. Wou ook niet investeren in verouderde socket 478 meuk. Heb dus een Asrock 4coredual-SATA2 aangeschaft met een Pentium Dual Core E2200 (2.2 ghz). Kost samen zon 150 euri en dan kan je de rest van de meuk rustig met de tijd opwaarderen.

Vanochtend kwam het spul binnen en ik ben gelijk aan het schroeven gegaan. Ondanks de oude bios versie op het plankje werd de cpu wel herkend. Toch maar voor de zekerheid een nieuwe bios versie 1.80 er in gejopt.

Net Windhoos XP er op gemikt en alles loopt prima.

Op het eerste gezicht dus een prima plankje om je legacy meuk langzaam up to date te brengen. Dit omdat er AGP en PCIe op het plankje zit en ook DDR en DDR2.

Ik heb de FSB nu even op 225Mhz gezet. Hij loopt nu dus 2.48Ghz.
Ik heb de 6800GT gpu even op 400Mhz gezet en het mem op 1200Mhz.

Resultaten:
Aquamark: 65.846
3dmark03: 12.924
3dmark05: 5.274

Volgens mij prima resultaten voor deze oude meuk met deze nieuwe processor en mobo.

ff wat plaatjes.
Afbeeldingslocatie: http://roy.kirpestein.nl/content/Algemeen/Nerdism/E2200.jpg
De E2200

Afbeeldingslocatie: http://roy.kirpestein.nl/content/Algemeen/Nerdism/e2200-2.jpg
E2200 sticker op de doos

Afbeeldingslocatie: http://roy.kirpestein.nl/content/Algemeen/Nerdism/e2200-3.jpg
E2200 casebadge

Afbeeldingslocatie: http://roy.kirpestein.nl/content/Algemeen/Nerdism/4coredual-sata2-2.jpg
Mammaplankje in de kast.

[ Voor 22% gewijzigd door Kirpeknots op 05-01-2008 21:27 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
Ik ga dadelijk een 4CoreDual-SATA2 R2.0 ophalen bij 4Launch.
Samen met een E2200.

Ik dacht dat het zonder die BSEL-mod ook wel mogelijk was om je FSB op te schroeven zodat de E2200 op ~3.0 GHz draait, maar dat valt eigenlijk nog tegen dus? Ik ga iig wel proberen om 'm dik over te klokken, eens kijken hoe ver dat ie gaat. :P

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
Heb afgelopen week de boel in de HTPC-kast geschroefd en ben gaan installeren.

Eerst kreeg ik met mn 6800GT AGP geen beeld, vond ik vreemd. CMOS reset hielp niet. Toen deed ik er een TNT2 AGP in, kreeg ik wel beeld. Vervolgens m'n 6800GT er weer in, wel beeld. Ik zag dat de in de BIOS de primary graphics standaard op PCI-e ingesteld staat.

M'n Corsair DDR1 PC3200 (2 reepjes van 512MB) werd niet automatisch als zodanig ingesteld. Werd herkend als DDR333. Moest ik handmatig op DDR400 instellen.

Vervolgens eens in de BIOS de FSB op 233MHz gezet en de AGP en PCI(e) gelocked, maar toen wilde die niet booten.
Dus ik denk dat ik een Arctic Freezer 7 Pro ga halen (hoop dat die in m'n kast past) en met een stukje aluminiumtape de BSEL mod uit ga voeren. :7

Heb gisteren ook 2 reepjes 1GB Corsair XMS2 DDR2 PC5300 CL4 TwinX besteld, want m'n oude DDR1 geheugen wilde een maat van me graag overkopen. Kwam mooi uit, nieuw geheugen voor 8 euro ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 14-02-2008 10:43 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Beetje onnodige kick van dit topic.

Verder heeft het ook weinig meerwaarde voor CSL, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.