Toon posts:

Prince of Persia traag met een ATI 2400XT*

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met deze koude dagen weer eens wat oude spellen uit de kast getrokken die ik probeer te spelen op een Acer Extensa 5620 laptop met een ATI Mobility Radeon HD 2400 XT kaart. (Catalyst 7.11)

Een van die spellen is Prince of Persia Sands of Time.
Dit spel is niet echt lekker te spelen. Het is net of het hele spel zich in slow motion afspeeld. (en dan heb ik het niet over de slowmotion delen die er door de maker ingebracht zijn). Alle bewegingen gaan heel traag. Het maakt ook niet uit of ik de grafische instellingen in het spel aanpas.

Ik heb gegoogled en gevonden dat ik V-sync moet uitzetten. Gedaan -> doet niets
En dat ik het spel op 1 core moet laten draaien. ook... niets.

Iemand een andere suggestie?

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:14
Dit heeft waarschijnlijk te doen met het veranderen van je mobile CPU clock.

Je kan voor het starten van het spel het best de clocksnelheid locken (bv met notebook hardware control) en dan proberen te spelen.

UT99 heeft dit probleem ook ;)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Titelfix + move naar SPV :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan ik niet in de poweroptions van Vista aangeven? of schommelt de processorsnelheid dan nog steeds?

Even voor de duidelijkheid:
De bewegingen in het spel schokken niet. Het spel loopt vloeiend, maar enorm traag.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:11
Zelfde probleem bij Warrior Within ;-) Ik dacht zelf óf aan DualCore óf aan de 'speedstep' cq. 'Cool 'n Quiet' optie die ingebakken zit, daardoor dacht hij ook dat de processor niet snel genoeg was (een X2 4600+ op 2.6Ghz) 8)7

Even kijken dus of je dit kan uitzetten, volgens mij moet je dan in Vista de prestaties op optimaal zetten, ofwel het beste... En dan moet je het nadertijd weer uitzetten, beetje omslachtig maar zo werkt het denk ik het beste :) Misschien is er iemand die het makkelijker weet te doen?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:14
Ik heb geen ervaring met de poweroptions, maar als hij altijd op full power staat zou het mogelijk goed kunnen gaan.

Wat voor CPU heb je in die laptop zitten?
Als het inderdaad een Intel CPU is kun je googlen op Notebook hardware control, een tool waarmee je onder andere de CPU op een bepaalde snelheid kunt vastzetten.

Aangezien het spel vloeiend loopt zullen de problemen waarschijnlijk niet aan je grafische kaart liggen.

edit:
Sommige executables stellen je in staat om in de snelkoppeling iets dergelijks toe te voegen als - cpuspeed 2400, waardoor je het spel kan forceren de juist snelheid te detecteren. Mogelijk is dit bij dit spel ook zo, daar zou je echter zelf even onderzoek naar moeten doen.

[ Voor 24% gewijzigd door DrEvil1986 op 21-12-2007 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
De specs van de laptop:

Processor-kloksnelheid: 1500 MHz
Processor: Intel Core 2 Duo T5250
Processor systeembus: 667 MHz
Intern geheugen: 2048 MB
Grafische adapter: ATI Mobility Radeon HD X2400 XT

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Notebook hardware control de CPU speed vast gezet, maar dat heeft niets geholpen. Wel is het me opgevallen dat het probleem zich vooral voordoet in ruimtes waar mist voorkomt. Ik heb in de opties echter FOG uitgezet, maar dat heeft ook niet geholpen. Nog iemand een idee?
Pagina: 1