[CrystalReportsASP.NET2.0]Lettertype alleen op server bekend

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bezig ben ik met het maken van een crystal report. Nu heb ik hier niet veel ervaring mee maar ik vind het toch aardig gelukt. Nu heb ik nog een tweetal vragen waar ik eigenlijk geen oplossing voor kon vinden.

1 - Ik gebruik alleen een lettertype wat op de server bekend is. Namelijk voor het maken van een bar-code. Bij de client wordt deze gewoon als 'normaal' weergegeven. Is er een optie in CR om het bijv. als afbeelding mee te sturen?

2 - Bij de menu bar van de report viewer ontbreken de afbeeldingen (van printen, exporteren etc.) terwijl ik wel de distributable heb geinstalleerd op de server (CRRedist2005_x86.msi).

Ik heb al geprobeerd wat dll's mee te geven in de bin (misschien dat er wat corrupt was ed) maar dit had geen effect verder. Maar de plaatsjes waren nog steeds niet aanwezig. Voor puntje 1, ik heb al rondgekeken in de opties, maar de enige mogelijkheid lijkt tot op heden dat ik zelf iets moet gaan improviseren om die barcode bij iedereen te laten zien (zonder dat ze de speciale font hebben geinstalleerd).

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. welke versie van CR heb je?

2. Normaliter zit die gewoon in je viewer. Heb je daar ook gekeken of je het expliciet uit hebt staan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Razr
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:10:
1. welke versie van CR heb je?

2. Normaliter zit die gewoon in je viewer. Heb je daar ook gekeken of je het expliciet uit hebt staan?
1. Ik gebruik versie 10.2.3600.0 volgens mij (dit word aangegeven in de web.config). De versie die std. bi VS2005 zit.

2. Ik heb niets expliciet uitgeschakeld, in de ontwikkel omgeving werkt het ook gewoon :?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:49

Arethusa

Niet die server

Razr schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:53:
2 - Bij de menu bar van de report viewer ontbreken de afbeeldingen (van printen, exporteren etc.) terwijl ik wel de distributable heb geinstalleerd op de server (CRRedist2005_x86.msi).
Heb je gekeken of de Google hits wat opleveren?

Bekijk even of je deze structuur hebt:
code:
1
C:\Inetpub\wwwroot\aspnet_client\system_web\2_0_50727\CrystalReportWebFormViewer3

[ Voor 12% gewijzigd door Arethusa op 21-12-2007 12:20 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Razr
  • Niet online
Arethusa schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:19:
[...]

Heb je gekeken of de Google hits wat opleveren?

Bekijk even of je deze structuur hebt:
code:
1
C:\Inetpub\wwwroot\aspnet_client\system_web\2_0_50727\CrystalReportWebFormViewer3
Ik had zeker wel gezocht op Google, maar waarschijnlijk niet met de juiste trefwoorden want resultaten van jouw link zijn een stuk veel belovender dan de mijne ;) Ik ga ze even doornemen.

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

CMG

Je zou met GDI+ DrawString kunnen gebruiken om je barcode naar een image te tekenen.

[ Voor 37% gewijzigd door CMG op 21-12-2007 23:51 ]

NKCSS - Projects - YouTube

• Razr
  • Niet online
CMG schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:50:
Je zou met GDI+ DrawString kunnen gebruiken om je barcode naar een image te tekenen.
Ja dat zou inderdaad een van mijn (laatste) mogelijkheden kunnen zijn. Iemand nog misschien een idee hoe het anders op te lossen.

En in het geval dat ik images moet gaan gebruiken, deze kan ik niet @ runtime maken en dan gebruiken in CR? Ik kan het beste alle combinaties van .png genereren, en deze met een (formuleveld?) koppelen in een report?

• Razr
  • Niet online
Niemand?

• Razr
  • Niet online
Ik heb misschien een idee wat wel kan gaan werken. Ik heb wel eens (met Apache en PHP) iets gehad dat ik met een RewriteRule een request in een bepaalde map naar een .png gewoon herschreef als image.php?id=<dynamisch>

Als ik dit bovenstaande nou ook icm IIS en ASP.NET2 voor elkaar kan krijgen dan worden de afbeeldingen gewoon 'on the fly' gemaakt wanneer deze worden opgevraagd door crystal reports toch?

- Hoe kan ik met IIS en ASP.NET deze rewrite optie maken? Met apache deed ik dit met het .htaccess bestand maar bij IIS heb ik geen idee.

- Hoe zorg ik dat ik in Crystal Reports een plaatje kan opvragen via een internet link. Dus bijv. www.blaat.com/plaatjes/12003.png wanneer ik alleen het getal 12003 heb. (heb wel wat gevonden over formulevelden maar dit is neit wat ik zoek volgens mij)

Het generen van de plaatjes is wel veel over te vinden. Dit lukt wel denk ik, alleen bovenstaande puntjes kom ik niet uit.
Pagina: 1