Hoge cpu belasting bij geen media in dvd writer

Pagina: 1
Acties:

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 16:55

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Ik heb een Asus P5B deluxe met daarop een E6600.
Op de Intel storage matrix zitten 4 HD's en op de JMicron controller het volgende:
SCSI\CdRomLG______DVD-ROM_DRD8160B1e01 (ide)
SCSI\CdRomTSSTcorpCD/DVDW_SH-S183ASB03 (sata)
Ik gebruik de laatste JMicron driver (net nieuw) 1.17.31.00, de vorige versie geeft het zelfde probleem.

Het probleem is dus dat 1 core op 100% komt zodra er geen media in de SH-S183A zit. Volgens Process Explorer (Sysinternals) gaat alles op aan hardware interrupts.

Ik heb het volgende al gecheckt: firmwares van dvd drives zijn up to date, laatste storage controller drivers. P5B bios versie 1226. Zo goed als verse Vista Ultimate installatie. Laatste Intel (p965) chipset drivers.

Is mijn dvdwriter aan zijn einde ?

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 21-12-2007 13:08 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je hem überhaupt al eens verwijderd (evt. ook je controller!) en gereboot? Chipsetdrivers geïnstaleerd?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 16:55

gjs

Scoobydoobydoo

Topicstarter
Ik heb de JMicron :( drivers verwijdert, draai nu weer met de standaard dual channel pci ide controller driver van Vista. In ieder geval kan ik nu weer rustig een cd/dvd wisselen ;)
Ik kwam er echter achter dat niet alleen de JMicron dirver problemen had, ook de Marvel Yukon drivers liepen te klooien, inmiddels is daar ook al weer een nieuwe van. Waarschijnlijk zat daar dan ook een bug in want 2 weken geleden heb ik mijn systeem opnieuw geinstalleerd en heb toen overal nieuwe drivers voor opgehaald. Deze driver gaf af en toe na een reboot ook 100% cpu op beide cores op het system process, thread ndis initialization.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD