Onmogelijk Windows installen op 45 gig IBM

Pagina: 1
Acties:

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
heya,

Ik heb een 45 gig IBM 75 GXP hdd in mijn computer gezet, dus ik dacht ik gooi windows ME op die schijf.

Poging 1:
Opstartdiskette gemaakt in Windows ME, mee opgestart, met fdisk schijf ingedeelt, een partitie van 9 en 27 gig gig.

Opnieuw opgestart, maar 9 gig schijf niet gevonden, alleen de 27 gig.

poging 2:
Met partition magic vanuit windows ME tweede schijf partitioneerd, zelfde manier als boven, en geformatteerd tot fat32.

Na een herstart gewoon te benaderen vanuit verkenner.

Opgestart met opstartdisk, weer alleen 27 gig hdd te zien. Dan daar maar op dacht ik, maar nee, windows kan geen bestanden kopieeren op deze schijf. Kijk of u een hpfs of partitie heeft, bla bla bla.

Nu zoek ik een manier om windows ME op die harde schijf te zetten, zodat ik die klote 5400 rpm schijf eruit kan trekken.

Iemand any clue?
Thanx

Verwijderd

Met een multiboot programma de schijf waar je het op wil installeren instellen als boot schijf, dan opstarten (dit lukt uiteraart niet maar dat geeft niet).
Daar na met de opstartdiskette opstarten en je nieuwe schijf is mooi schijf C.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-05 10:20
Op woensdag 14 februari 2001 17:54 schreef deef- het volgende:
heya,

Ik heb een 45 gig IBM 75 GXP hdd in mijn computer gezet, dus ik dacht ik gooi windows ME op die schijf.

Poging 1:
Opstartdiskette gemaakt in Windows ME, mee opgestart, met fdisk schijf ingedeelt, een partitie van 9 en 27 gig gig.

Opnieuw opgestart, maar 9 gig schijf niet gevonden, alleen de 27 gig.

poging 2:
Met partition magic vanuit windows ME tweede schijf partitioneerd, zelfde manier als boven, en geformatteerd tot fat32.

Na een herstart gewoon te benaderen vanuit verkenner.

Opgestart met opstartdisk, weer alleen 27 gig hdd te zien. Dan daar maar op dacht ik, maar nee, windows kan geen bestanden kopieeren op deze schijf. Kijk of u een hpfs of partitie heeft, bla bla bla.

Nu zoek ik een manier om windows ME op die harde schijf te zetten, zodat ik die klote 5400 rpm schijf eruit kan trekken.

Iemand any clue?
Thanx
Is het niet zo dat de primary-partition niet groter dat 8,4GB mag zijn?

• deef-
Ik heb het al geprobeerd met de eerste harde schijf lasgetrokken en een partitie van 9 gig, die active is.

Dan zou die toch wel c: moeten zijn neem ik aan?

Het is trouwens een AsusA7v mobo bios 1.nogwat

• deef-
Ik ga even het volgende proberen:

ibm schijf op ata33 zetten en kijken of die dos drivers het daar wel mee doen

Verwijderd

1st partitie heeft geen limiet van 9 gig ofzo
Ik heb nu 2 van die ibm's van 45 en die die draaien nu raid als mijn c-schrijf van 90.

Fdisk gaf wel aan dat de partitie maar 23 gig was, maar als ik format deed had ik gewoon 90 tot mijn beschikking en draai nu win2000

Verwijderd

ondersteund je dos wel fat 32 ?

• deef-
Fcourse.
Maar het is gelukt!
Thanx allen
Pagina: 1