programma voor cpu usage per proces

Pagina: 1
Acties:

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-04 12:35
Hallo beste tweakers,

Ik ben opzoek naar een programma dat de processorbelasting per proces laat zien. Ik heb al gegoogled en gebruik gemaakt van de zoekfunctie op gathering.

mvg,

Stefan

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:38
uhm... windows taakbeheer? ctrl alt delete... dan kan je zelfs nog instellen de processor tijd per proces.lijkt me niet bepaald dat je hier veel voor gezocht hebt...vertel ook eens hoeveel cores je hebt, windows xp misschien? vista? mijn glazen bol hapert weer eens...

[ Voor 45% gewijzigd door ChaosZ0ne op 21-12-2007 11:22 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:42

CodeIT

Code IT

Kijk eens naar de Sysinternals programma's van Microsoft, daar zit er eentje bij

Verwijderd

ProcesExplorer van bovengenoemde SysInternals. Maar sowieso heb je ook nog altijd de taakbeheer in windows (wat je toch zelf wel had kunnen verzinnen)

• necessaryevil
taakbeheer had ik al verzonnen, alleen deze geeft alleen het geheugengebruik per proces aan. Cpu-gebruik wordt alleen in totaal aangegeven, ik wil zien wat elk proces "gebruikt".

n.b. ik draai windows XP sp2 op m'n laptop, Intel Pentium M 1.73 gHz/1GB ram

//edit

Verrekt, die staan er dus wel
Alleen ze staan bijna allemaal op 0 en het geeft het cpu gebruik als percentage van het totale cpu gebruik aan.

Ik ben nog steeds opzoek naar zo'n programma omdat dit niet zo overzichtelijk is.

[ Voor 34% gewijzigd door necessaryevil op 21-12-2007 11:47 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-04 18:13
dus je hebt de zoekfunctie en google gebruikt? en toen? wat heb je daar gevonden? of wat heb je niet gevonden?

PSN: djmurcielago

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
necessaryevil schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:42:

Alleen ze staan bijna allemaal op 0 en het geeft het cpu gebruik als percentage van het totale cpu gebruik aan.
Waar wil je het anders in uitdrukken? Bonen?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Lezen is ook een vak >.<.

Een uitgebreidere als dit vind je niet; http://technet.microsoft....nals/bb896653(en-us).aspx

• necessaryevil
sig69 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:52:
[...]

Waar wil je het anders in uitdrukken? Bonen?
Percentage van het maximum. Als je in het taakbeheer kijkt, dan begrijp je vast wat ik bedoel. Het totaal van de processen is daar altijd 100% ook als de cpu load 3% is. En omdat de getallen vaak veranderen is het moeilijk te beoordelen welke processen het zwaarst zijn.

iig bedankt voor jullie reacties

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-04 11:17
En als je nou in de taskmanager bovenin even op CPU klikt?
Dan wordt alles keurig gesorteerd.

Of snap ik het probleem niet?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Stel je CPU is voor 98% idle, en twee programma's gebruiken elk 1%. Als je dan in de task manager kijkt, wordt dat zo weergegeven. De TS zou liever zien dat er staat dat beide programma's 50% van de actieve CPU tijd weergeven, en op die manier een meer gedetailleerd beeld onstaat dan de op hele procenten afgeronde getallen die bijna altijd naar 0 worden afgerond.

Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ben ik nou gek of staat in die rij altijd het percentage van de totaal beschikbare ruimte?
Alles wat niet gebruikt wordt zit bij "Niet actieve systeem processen", dus optelling is 100 maar als je dan "Niet actieve systeem processen" eraf haalt kan je het zien.

Je kan overigens ook de bijwerksnelheid iets lager zetten (Beeld>Bijwerksnelheid)
(Dit gaat over windows taakbeheer)

[ Voor 4% gewijzigd door VVVJeroen op 22-12-2007 21:11 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

marcieking schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:57:
De TS zou liever zien dat er staat dat beide programma's 50% van de actieve CPU tijd weergeven, en op die manier een meer gedetailleerd beeld onstaat dan de op hele procenten afgeronde getallen die bijna altijd naar 0 worden afgerond.
Dan krijg je een enorm scheef beeld, omdat je continue processen met elkaar aan het vergelijken bent. En dus niet zozeer of een programma in z'n geheel zwaar is voor een systeem.

De TS zou met Process Explorer (zoals ook eerder gezegd) per process (rechtermuisknop, eigenschappen) een cpu-diagram kunnen bekijken over een bepaalde tijd. Dan kan je de fluctuaties in het cpu-gebruik beter overzien. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Er zijn wat kleine meetresultaten van windows taakbeheer en proces explorer. Dit is elke keer ongeveer een paar mb.
Pagina: 1