Ik ga een nieuwe wandmeubel aanschaffen waardoor er geen plaats meer is voor mijn huidige speakers: de Eltax concept 200. Ik ben geen audiofiel en wil een goede 'bang for buck'. Ik ben nu op zoek naar boekenkastspeakers die in de kast kunnen. De ruimte in de kast is als volgt: 60 cm breed, 64 cm hoog en 40 cm diep, onderzijde speaker komt op 1,28 meter. Er komt naast de speaker waarschijnlijk nog een vaas/fotolijst, maar er is dus redelijk wat ruimte en de speaker komt niet klem tussen boeken te staan
Ik zat nu zelf te denken om de Eltax Monitor III aan te schaffen voor 119,- per paar:

Deze speakers krijgen goede commentaren en ik denk dat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
details
Het punt is echter: op de site zelf staat deze speaker beschreven als 'standmounters' oftewel op een luidsprekerstand en dat wil ik nu net niet. De speakers hebben ook een baspoort aan de onderzijde.
Vraag: kan ik deze speakers nu wel/niet, zonder teveel kwaliteitsverlies in een boekenkast zetten?
Ik zat nu zelf te denken om de Eltax Monitor III aan te schaffen voor 119,- per paar:

Deze speakers krijgen goede commentaren en ik denk dat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
details
Het punt is echter: op de site zelf staat deze speaker beschreven als 'standmounters' oftewel op een luidsprekerstand en dat wil ik nu net niet. De speakers hebben ook een baspoort aan de onderzijde.
Vraag: kan ik deze speakers nu wel/niet, zonder teveel kwaliteitsverlies in een boekenkast zetten?
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock