P4PE rev.1007 ism Prescott CPU?

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 16:04

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik kom er even niet meer uit en op de asus site al helemaal niet.

Ik heb een P4 Prescott 3ghz 1mb cache processor en een Asus P4PE rev.1007 moederbord. Volgens dit forum zou die dan Prescott moeten ondersteunen, maar volgens andere gebruikers weer niet omdat de chipset dat niet zou trekken.

Op de asus site kom ik niet achter wat rev.1007 ondersteund. Heeft iemand enig idee of dit moederbord de cpu ondersteund?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Het probleem kan ook zitten in het FSB gedeelte. Officieel ondersteunt de Intel 845P chipset geen 800FSB, sinds een latere bios kun je het bord hier wel op zetten maar in feite ben je deze dan zwaar aan het overklokken. Ook wordt dan maar één dimm ondersteunt en moet deze DDR400 zijn. Er stond op de Asus site een speciale pagina over de P4PE i.c.m. 800FSB, echter loopt de lnk dood, zie ook een eerdere post van mij.

edit: Zowaar, nieuwe link gevonden van de betreffende pagina.

[ Voor 51% gewijzigd door Nielson op 21-12-2007 11:18 ]

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 16:04

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Als er maar 1 rambankje wordt ondersteund wordt het zowieso al een no go voor mij. Jammer, kon het bordje voor niks krijgen. Ik heb namelijk een goed moederbord nodig voor de cpu welke ik met voltagespanning meer kan overklokken. Ik kom niet verder dan 3,6ghz op mijn huidig bordje.