[AD] Gedrag Windows XP bij verliezen connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Na een zoektocht via google probeer ik het hier maar.

Wij hebben een Windows 2003 server met AD draaien, Windows XP als client. De desktop is geredirect naar de server. Het vervelende hiervan is dat de desktop niet gerestored wordt als de netwerk verbinding wegvalt. De iconen komen wel terug maar worden in de default grid XP grid op de desktop neergezet.

Nou vraag ik mij af of dit een XP of een server instelling / issue is.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55
geredirect? op welke manier?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waarschijnlijk via een policy.

Money for nothin' and your chicks for free

• Razwer
DeeJee schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:56:
[...]

Waarschijnlijk via een policy.
kan ook roaming profile zijn vandaar de vraag.
ik zou offline files enablen. lost je probleem op. (als je alleen de desktop folder redirected hebt dus)
bij roaming profile moet je profile caching aan zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Razwer op 21-12-2007 10:00 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bartoz schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:42:
Na een zoektocht via google probeer ik het hier maar.

Wij hebben een Windows 2003 server met AD draaien, Windows XP als client. De desktop is geredirect naar de server. Het vervelende hiervan is dat de desktop niet gerestored wordt als de netwerk verbinding wegvalt. De iconen komen wel terug maar worden in de default grid XP grid op de desktop neergezet.

Nou vraag ik mij af of dit een XP of een server instelling / issue is.
Hoezo is dit een probleem? Dat "wegvallen van het netwerk" gebeurt toch niet vaker dan één keer per twee jaar, mag ik hopen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het redirecten gebeurt inderdaad via de policy. En we werken hier met roaming profiles. Helaas valt het netwerk nogal eens uit omdat we een vrij brak netwerk hebben. Gelukkig wordt daar aan gewerkt, maar tot die tijd wil ik het probleem wel graag oplossen. Ik ga eens kijken naar het aanzetten van offline files en/of profile caching. Het lijkt er alleen op dat windows xp de verbinding naar de server niet helemaal goed hersteld. Soms worden de netwerkmapping ook niet hersteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Bartoz op 21-12-2007 15:12 ]

• Razwer
Bartoz schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:11:
Het redirecten gebeurt inderdaad via de policy. En we werken hier met roaming profiles. Helaas valt het netwerk nogal eens uit omdat we een vrij brak netwerk hebben. Gelukkig wordt daar aan gewerkt, maar tot die tijd wil ik het probleem wel graag oplossen. Ik ga eens kijken naar het aanzetten van offline files en/of profile caching. Het lijkt er alleen op dat windows xp de verbinding naar de server niet helemaal goed hersteld. Soms worden de netwerkmapping ook niet hersteld.
voor alleen network mappings wil je iig geen offline files instellen als standaard setting tenzij het "kleine folders zijn".
Hoe zit het eigenlijk met je roaming profiles en desktop op netwerk locatie via policy? is het en-en of of-of?
Profiles cachen kan nadelig zijn wanneer ze groot zijn maar dan "do not delete cached profile" aanzetten kan je weer een beetje performance geven. Gezien het feit dat je roept dat je een brak netwerk hebt lijkt uberhaupt roaming profiles niet een fijn plan op dit moment. Ik ben uberhaupt niet echt een fan van roaming profiles al kan het in sommige situaties uiterst relaxed zijn. Maar dan is de oplossing om de key folders (desktop, favorites etc) via een policy op netwerk te zetten een betere oplossing zijn en my documents weer op een home folder knallen. Dit alles met offline files bied naar mijn mening een betere oplossing. Vooral het feit dat (standaard) je IE cache in je roaming profile blijft steken is geen fijn iets. maar goed dat is mijn mening en ieder zijn ding.

Pagina: 1