Toon posts:

Widescreen en racegames

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen, ik ben me ervan bewust dat hier al veel topics over zijn (geweest zijn), maar ik heb alle info opgevolgd en kom nog steeds
niet tot een positief resultaat.

Het probleem zit zo, vooral bij racegames, indien ik snel een bocht neem "verspringt" het beeld precies mee, het schokt horizontaal mee.
Het is dus volgens mij een widescreen probleem, aan de performance ligt het niet, want het gaat heel vlot op het verspringen na.

Nu vind ik op onder andere volgende site geen extra info over bijvoorbeeld de nieuwe need for speed:
http://www.widescreengami...Street#Widescreen_Support

Ook heb ik al een aantal resoluties in de game geprobeerd, evenals vertical sync on/off gezet, anti aliasing uitgezet enz...

Bij de nieuwe settlers game: http://www.thesettlers.com/, heb ik hetzelfde probleem dat als ik met de muis over het scherm scroll
dat je zo ziet dat het beeld meespringt en precies een beetje te laat reageert (met balken).

Ik heb in nvidia control panel ook al alle scaling opties gekozen : door beeldkaart, fixed en door tft.

Informatie over mijn systeem
- beeldkaart: nvidia 8800GTX
- tft : samsung 226BW

Ik kan echt geen andere oplossingen of aanpassingen vinden, iemand van jullie die nog tips heeft.
Ik heb het trouwens niet altijd, spellen zoals crysis, C&C3 en call of duty 4 gaan zeer vlotjes.

Ik wil dus ook nog even benadrukken dat ik dus wel degelijk widescreen support terug kan vinden in de games, maar dat het gewoon niet goed op mijn scherm wordt weergegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft niks met widescreen te maken. Eerder met refresh rate, FPS, slechte drivers of de reactie tijd van je scherm. Het zou ook een video enchance service kunnen zijn die dwars zit. Veel videospelers installeren services mee die alle instellingen van je beeldscherm en beeldkwaliteit overulen.
  • Zoek de reactie snelheid van je scherm op.
  • Probeer een andere driver.
  • Check de refreshrate die je hebt ingesteld.
  • Controlleer hoeveel FPS je hebt in games.
  • Schakel alle services van videospelers uit in de msconfig en herstart de pc.

[ Voor 31% gewijzigd door Seth_Chaos op 21-12-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Werkt, ondanks de naam, "Vertical Synchronization" niet? :)

edit:
dat is een instelling in je videokaart drivers, of in de game die je speelt

[ Voor 43% gewijzigd door Cloud op 21-12-2007 09:31 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 09:10

Vos

AFCA

Ik heb dezelfde videokaart en monitor en merk dit niet. Andere drivers (zoals hierboven) geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vertical synchronisation werkt niet nee, geeft hetzelfde resultaat.

ik heb ook niet echt de indruk dat er slechte fps ofzo is, het gaat allemaal heel erg vlot, alleen als er een snelle bocht komt dan verspringt het beeld, het werkt zichzelf bij.

Ik ben nu niet thuis, maar zal vanavond eens controleren, ik heb niet de allerlaatste drivers, maar toch al wel de 169 drivers, dus ik weet niet of de update een oplossing zal bieden, maar zal dit vanavond direct proberen.

Ik neem trouwens de English UK drivers op de nvidia site, omdat dutch er niet bijstaat, maar deze lijken me wel in orde dan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:37:
vertical synchronisation werkt niet nee, geeft hetzelfde resultaat.
Vreemd.
Ik neem trouwens de English UK drivers op de nvidia site, omdat dutch er niet bijstaat, maar deze lijken me wel in orde dan, toch?
De taal maakt m.i. niet heel veel uit. Maar je zou misschien voor de zekerheid de International drivers kunnen pakken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die reactietijd is 2 ms volgens mij van jouw scherm, daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 18:56

Dani86

AeroGeek

Ik heb een 931Bw, en ik hoef Vsync niet eens aan te zetten.

Heb je de samsung drivers geïnstalleerd die bij de monitor kwamen?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik hier een hele tijd niet meer reageerde, eindejaarsdrukte enzo :)

maar ik heb idd dat cdtje geinstalleerd, ging heel snel, denk niet dat dat veel soeps was.

heb trouwens ook nog eens colin mcrae dirt geinstalleerd omdat ik dit had uitgespeeld en me niet herinnerde dat dat moeilijk deed en idd daar vloeit het beeld zeer goed over mijn scherm.
Volgens mij ligt het gewoon aan de games, aangezien ik het bij een aantal games heb, maar bij een groot aantal totaal niet, maar het zou niet mogen jammergenoeg en hoop dat er nog een oplossing uit de bus zal komen, k heb in ieder geval al zowat alles geprobeerd:
- dvi kabel
- scaling in opties van nvidia control panel
- nieuwste drivers
- verschillende resoluties zowel widescreen als gewoon
- cd van samsung geinstalleerd.
Pagina: 1