Boot Camp kopiëren naar andere harde schijf en uitvoeren*

Pagina: 1
Acties:

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb een vraag/probleem.

Ik ben een Apple gebruiker. Ik gebruik een Macbook eerste generatie. Verder weet ik niks van de bestandsopbouw van macOSX. K gebruik hem voor Logic. IK werk op mijn werk met windows dus bootcamp was perfect voor mij.

Nu is Logic zo groot dat mijn schijf te klein is. Dus ik wil mijn schrijf kopieren. Nu heb ik geen firewire dus ik moet mijn bestanden gewoon kopieren.

Ik heb mijn oude schijf in een extrerne case gedaan en een nieuwe schijf in mijn Macbook. NU wil ik eigenlijk nogmaals bootcamp beta installeren en gebruiken. Ik wil namelijk pas begin volgend jaar upgraden naar leopard.

Nu kan ik nergens meer bootcamp beta de laatste versie downloaden (eerdere versies zijn al verlopen).

Mijn vraag is. Heeft iemand nog de installer van bootcamp? Of kan ik gewoon de oude installatie (van mijn oude schijf)kopieren uit de hulpprogramma's naar de nieuwe schijf hulpprogramma's en draaien? Kan dat?

Jochemmol

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb een download gevonden van 1.3. Ik heb nog de driver cd van 1.4 (of maak met de huidige schijf een driver cd.). Nu kan ik toch gewoon de bootcamp 1.3 maken en de drivers van 1.4 gebruiken? :P

Jochemmol

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja. In principe heb je heel Boot Camp niet nodig (behalve voor de drivers), aangezien het partitioneren en opstarten van CD ook met de hand te doen is.

Overigens zou je ook gewoon je oude HD naar je nieuwe HD kunnen clonen, met programma's als dd, dito, Disk Utility, Carbon Copy Cloner, SuperDuper!.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/