Ik ben asp.net developer, en moet nog een beetje wennen aan windows forms programmeren. Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik kom er niet uit...
Ik ben een applicatie aan het schrijven. Ik wil zoveel mogelijk gebruikmaken van tableadapters om updates in database te doen.
Ik heb 2 tabellen in dataset.
Tabel 1 is "gewone" table genaamd tblTransacties
Tabel 2 is join tussen tblTransacties en andere tabel genaamd joinTransactie_TransactieType
Tabel 1 kan ik updaten met een tableadapter, Tabel 2 niet. Maar tabel 2 bevat zelfde data als Tabel 1, maar is gejoined met andere Tabel.
Als ik nu met een TableAdapter wijzigingen doe in Tabel 1, dan worden deze niet gereflecteerd in Tabel 2... Maar dat moet ik dus wel hebben... Komt het erop neer dat ik opnieuw Tabel 2 moet vullen?
Onderstaande is in het kort de code die ik gebruik:
Ik ben een applicatie aan het schrijven. Ik wil zoveel mogelijk gebruikmaken van tableadapters om updates in database te doen.
Ik heb 2 tabellen in dataset.
Tabel 1 is "gewone" table genaamd tblTransacties
Tabel 2 is join tussen tblTransacties en andere tabel genaamd joinTransactie_TransactieType
Tabel 1 kan ik updaten met een tableadapter, Tabel 2 niet. Maar tabel 2 bevat zelfde data als Tabel 1, maar is gejoined met andere Tabel.
Als ik nu met een TableAdapter wijzigingen doe in Tabel 1, dan worden deze niet gereflecteerd in Tabel 2... Maar dat moet ik dus wel hebben... Komt het erop neer dat ik opnieuw Tabel 2 moet vullen?
Onderstaande is in het kort de code die ik gebruik:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Me.taJoinTransactie_TransactieTypeTableAdapter.Fill(Me.DsMain.joinTransactie_TransactieType) End Sub Private Sub btnSave_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSave.Click taTransactie.FillByTransactieID(DsMain.tblTransactie, rowJoinTransactie_TransactieType.TransactieID) Dim rowTransactie As dsMain.tblTransactieRow = DsMain.tblTransactie.FindByTransactieID(rowJoinTransactie_TransactieType.TransactieID) rowTransactie.Bedrag = fldTransactieBedrag.Text taTransactie.Update(DsMain.tblTransactie) DsMain.joinTransactie_TransactieType.AcceptChanges() ??? 'Ik krijg mijn wijzigingen niet in DsMain.joinTransactie_TransactieType, hoewel 'DsMain.joinTransactie_TransactieType en DsMain.tblTransactie beiden '(nagenoeg) dezelfde data gebruiken End Sub |