temperatuur Nforce4-sli

Pagina: 1
Acties:
  • 1.805 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 08:18
Momenteel ben ik bezig mijn koeling van mijn pc weer eens te optimaliseren (lees koeler en stiller).

Naar al veel zaken uitgezocht te hebben zoals cpu koeler er en de intake en outtake fan.

CPU koeler wordt een Scythe Ninja

De 2 fans zijn Recom Metallic Blower Silent QuadLED Blue 120 Mm (42.8 CFM, 13 DB)

Nu zit ik met 1 ding. Mij moederbord, een Asus A8N-SLI Premium heeft een passief gekoelde nforce4-sli.

pic: Afbeeldingslocatie: http://static.hardwareluxx.de:591/hardware/andreas/News/ASUS_A8N-SLI_Premium_2D.jpg

Dit is natuurlijk hartstikke mooi en stil, alleen maak ik me nu zorgen over de temp van het ding.

De temps die je uitleest van de chip is systeem idle: 39 graden en systeem stress 49 graden. Nu zou je zeggen waar maak je je druk om. Het probleem zit em erin dat als je op het blokje voelt waar de chip onder zit zo heet is dat die niet aan te raken valt.

Nu moet die heatpipe de warmte wel netjes afvoeren maar dat blokje is niet heel warm en met de huidige en ook die nieuwe opstelling gaat alle airflow eigenlijk over dat deel heen zonder het aan te raken.

Is het verstandig om hier een 80x80 van op te richt. als ik dat snel los doe met een brakke fan en ik richt hem op het deel waar de chip onder zit is die wel ineens goed aan te raken (ben even vergeten naar de temps te kijken toen).

wat is jullie idee hierover?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Waarom niet? Lagere temps kan nooit kwaad.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:52
heb je de temp buiten gezien..

perfect locatie voor je pc, is hij stuk koeler dus ook minder herrie omdat fans minder hard hoeven te draaien!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:19
Daros schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:59:

perfect locatie voor je pc, is hij stuk koeler dus ook minder herrie omdat fans minder hard hoeven te draaien!
Toen kwam een druppel.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025

Zal niet al te best zijn voor je hd's, zeker niet als ie met -5 buiten staat te idlen.

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 08:18

niet echt een optie he. Hij hoeft niet kapot ;)
Pagina: 1