Toon posts:

[LINUX] D state problem - uninterruptable sleep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met m'n linux server.

ifconfig en route lopen vast. Ze raken beide in de D state. (dit is te zijn met 'ps auxf'). kill -9 <PIDNR> Werkt niet.
de 'D' - state is dus ook een "uninterruptabble sleep"..

Het lijkt erop dat m'n processen ergens op wahcten, de parent processen zijn al ge-killed.

Kan ik op een of andere manier achterhalen waarop deze processen wachten. Of is er misschien een andere manier waarmee ik deze processen toch kan killen?

Een nieuw ifconfig of route command heeft ook tot gevolg dat deze processen gaan hangen. Dus ik moet echt weten wat de processen tegenhoud. Anders kan ik namelijk m'n netwerk kaarten niet meer 'up' gooien.

by da way. ifconfig (zonder parameters) geeft gewoon de juiste informatie terug. Pas al ik bv ifconfig eth1 up of ifconfig eth1 down doe, dan slaat deze vast.

Ik hoop dat iemand me hier wat zinnige informatie over kan geven... (reboot is not an option)

>:)

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Update: Goed nieuws!

De D-state processen hebben zich vanzelf weer "los" gemaakt en zijn alsnog uitgevoerd. M'n servers uptime is gered!

Waarom de processen vast zaten is me helaas nog steeds een raadsel maar de server si weer bruikbaar!

>:)