Dames & heren,
Enige tijd geleden was ik nog een bezitter van een Sapphire Radeon X800 Pro AGP, maar kreeg als cadeau van mijn vrouw een eVGA Geforce 8600GTS 512mb PCI-e.
Windows Vista Ultimate 64bit herkent het apparaat goed en kan bv. Call of Duty 4-Modern Warfare spelen wat met de X800pro niet kon.
Toch is de performance van het kaartje niet wat ik ervan verwacht. In Trackmania Nations bv. is de FPS rate hetzelfde zo niet slechter dan met de X800pro.
Als ik dan ook verder ga kijken , zie ik dat de Windows Prestatie Index in Vista niet bijgewerkt kan worden door "problemen met een stuurprogramma, etc". Als ik de log dan bekijk zie ik dat de Prestatie index nog steeds de X800pro ziet als mijn GFX card ipv de 8600GTS. In het Windows hardware overzicht staat gewoon de 8600GTS.
In de software install lijst staan ook nog Catalyst programma onderdelen die nergens naar verwijzen omdat alle Radeon software weg is. Ik krijg ze er ook niet meer uit de lijst.
Voordat ik alle meuk eraf gooi en een clean install geef (wat ik niet pretig vind ivm mijn beperkte Windwos Vista Keys van Technet) wil ik vragen of jullie weten wat er nog aan gedaan kan worden.
Ik heb al gedaan:
* Radeon removal tools gebruikt om alle radeon software te verwijderen
* Driver sweeper gebruikt
* Registry Mechanic en CrapCleaner (CCleaner) gebruikt
* handmatig in registry allerlei Radeon meuk opgezocht en verwijderd.
* diverse malen verschillende versies GeForce drivers geinstalleerd
System Specs:
* Amd 4200+ DualCore X2 64bit
* AsRock 939Dual-SATA Mobo
* 4gb mem
* Windows [Vista] Ultimate
* eVGA Geforce 8600GTS 512mb PCI-e
* 450w PSU
* (vraag maar als je meer info nodig hebt)
Als je meer vragen of info nodig hebt, hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de moeite !
Enige tijd geleden was ik nog een bezitter van een Sapphire Radeon X800 Pro AGP, maar kreeg als cadeau van mijn vrouw een eVGA Geforce 8600GTS 512mb PCI-e.
Windows Vista Ultimate 64bit herkent het apparaat goed en kan bv. Call of Duty 4-Modern Warfare spelen wat met de X800pro niet kon.
Toch is de performance van het kaartje niet wat ik ervan verwacht. In Trackmania Nations bv. is de FPS rate hetzelfde zo niet slechter dan met de X800pro.
Als ik dan ook verder ga kijken , zie ik dat de Windows Prestatie Index in Vista niet bijgewerkt kan worden door "problemen met een stuurprogramma, etc". Als ik de log dan bekijk zie ik dat de Prestatie index nog steeds de X800pro ziet als mijn GFX card ipv de 8600GTS. In het Windows hardware overzicht staat gewoon de 8600GTS.
In de software install lijst staan ook nog Catalyst programma onderdelen die nergens naar verwijzen omdat alle Radeon software weg is. Ik krijg ze er ook niet meer uit de lijst.
Voordat ik alle meuk eraf gooi en een clean install geef (wat ik niet pretig vind ivm mijn beperkte Windwos Vista Keys van Technet) wil ik vragen of jullie weten wat er nog aan gedaan kan worden.
Ik heb al gedaan:
* Radeon removal tools gebruikt om alle radeon software te verwijderen
* Driver sweeper gebruikt
* Registry Mechanic en CrapCleaner (CCleaner) gebruikt
* handmatig in registry allerlei Radeon meuk opgezocht en verwijderd.
* diverse malen verschillende versies GeForce drivers geinstalleerd
System Specs:
* Amd 4200+ DualCore X2 64bit
* AsRock 939Dual-SATA Mobo
* 4gb mem
* Windows [Vista] Ultimate
* eVGA Geforce 8600GTS 512mb PCI-e
* 450w PSU
* (vraag maar als je meer info nodig hebt)
Als je meer vragen of info nodig hebt, hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de moeite !