Toon posts:

[Vista] Problemen met 8600gts/X800Pro & Classificatie index*

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dames & heren,

Enige tijd geleden was ik nog een bezitter van een Sapphire Radeon X800 Pro AGP, maar kreeg als cadeau van mijn vrouw een eVGA Geforce 8600GTS 512mb PCI-e.

Windows Vista Ultimate 64bit herkent het apparaat goed en kan bv. Call of Duty 4-Modern Warfare spelen wat met de X800pro niet kon.

Toch is de performance van het kaartje niet wat ik ervan verwacht. In Trackmania Nations bv. is de FPS rate hetzelfde zo niet slechter dan met de X800pro.

Als ik dan ook verder ga kijken , zie ik dat de Windows Prestatie Index in Vista niet bijgewerkt kan worden door "problemen met een stuurprogramma, etc". Als ik de log dan bekijk zie ik dat de Prestatie index nog steeds de X800pro ziet als mijn GFX card ipv de 8600GTS. In het Windows hardware overzicht staat gewoon de 8600GTS.

In de software install lijst staan ook nog Catalyst programma onderdelen die nergens naar verwijzen omdat alle Radeon software weg is. Ik krijg ze er ook niet meer uit de lijst.

Voordat ik alle meuk eraf gooi en een clean install geef (wat ik niet pretig vind ivm mijn beperkte Windwos Vista Keys van Technet) wil ik vragen of jullie weten wat er nog aan gedaan kan worden.

Ik heb al gedaan:

* Radeon removal tools gebruikt om alle radeon software te verwijderen
* Driver sweeper gebruikt
* Registry Mechanic en CrapCleaner (CCleaner) gebruikt
* handmatig in registry allerlei Radeon meuk opgezocht en verwijderd.
* diverse malen verschillende versies GeForce drivers geinstalleerd

System Specs:

* Amd 4200+ DualCore X2 64bit
* AsRock 939Dual-SATA Mobo
* 4gb mem
* Windows [Vista] Ultimate
* eVGA Geforce 8600GTS 512mb PCI-e
* 450w PSU
* (vraag maar als je meer info nodig hebt)

Als je meer vragen of info nodig hebt, hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de moeite !

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Windows opnieuw installeren. :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

In apparaatbeheer even de X800 verwijderen als die er nog staat? Eventueel ook even 'Show hidden devices' in het menu kiezen van apparaatbeheer. :)
Uiteraard is dat het laatste redmiddel. Maar voor alleen een nieuwe grafische kaart lijkt me dat wat rigoreus.

[ Voor 46% gewijzigd door _the_crow_ op 20-12-2007 22:04 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:03:
In apparaatbeheer even de X800 verwijderen als die er nog staat? Eventueel ook even 'Show hidden devices' in het menu kiezen van apparaatbeheer. :)
[...]
Uiteraard is dat het laatste redmiddel. Maar voor alleen een nieuwe grafische kaart lijkt me dat wat rigoreus.
In Apparaatbeheer staat de x800 dus echt niet meer, alleen de 8600gts.... ook niet met "show hidden devices" .....

En idd..... re-install voor alleen een grafische kaart is een beetje errug Rigoreus.......

More ideas misschien ?

Nogmaals.... ik ben dus van AGP naar PCI-e gegaan.... normaal moet dat geen probleem zijn maar "assumption is the mother of all fuckups"

Verwijderd

Topicstarter
Help ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
De Technet Direct Vista keys zijn geschikt voor 10 pc's, dus zelfs als je dat op één en dezelfde PC nogmaals zou installeren is het alleen een kwestie van eventueel moeten bellen als de online activatie niet zou werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:33:
offtopic:
De Technet Direct Vista keys zijn geschikt voor 10 pc's, dus zelfs als je dat op één en dezelfde PC nogmaals zou installeren is het alleen een kwestie van eventueel moeten bellen als de online activatie niet zou werken.
En als mijn Technet abbootje net is afgelopen "then i am fucked" zeg maar.....

Verwijderd

Topicstarter
JAmmer dat niemand wil helpen

Verwijderd

Het is niet een kwestie van niet willen helpen, Windows herinstall is gewoon de volgende logische stap. Als jij die stap niet wilt maken houdt het eigenlijk een beetje op.

Verwijderd

Die prestatie-index gaat zolang AGP X800 zeggen zolang je hem niet runt met de 8600, daar is niks raars mee.. En als hij niet wil runnen door een driverprobleem, kan het inderdaad zijn dat je oude x800 conflicten veroorzaakt ja, alhoewel je met drivesweeper e.d. er wel wat op hebt losgelaten. Als het enkel die prestatie-index is die moeilijk doet, zou ik me niet echt zorgen maken.. Heb je al benchmarks nagekeken op het internet? Als je kaartje echt zo zwaar onderpresteert kan je het misschien checken op defecte pipelines of shaders? Heb je in BIOS iets veranderd toen je van AGP naar PCI-E ging? PCI clock ofzo? Sommige mobo's hebben een speciale optie waar je in BIOS moet instellen AGp of PCI-E voor je gfxcard. Overigens is het vrij gevaarlijk om zomaar registerwaardes te verwijderen, ik hoop dat je altijd een back-up maakt..

Verwijderd

Topicstarter
thnx guys..

En sorry dat ik zo klaagde.... maar een reinstall is denk ik wel zo het beste :(
Ik heb niets aan de instellignen veranderd dus ik ga zo eens reinstalleren .....
Pagina: 1