Nieuwe CPU bestellen, hoe weet ik welke stepping ik krijg?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 12:08
Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort flink te upgraden, hierbij zijn echter een paar vraagstukjes opgerezen die ik niet met speurwerk op heb kunnen lossen:

Ik wil een Q6600 bestellen, maar hoe weet ik van te voren welke stepping ik geleverd krijg? Vanzelfsprekend is G0 de stepping die ik in mijn pakketje wil zien.

Kingston heeft bij de specificaties van sommige van zijn geheugenmodules de term 'Hyper-X' staan, is dit gewoon een mooie marketing term, of doet het ook daadwerkelijk iets nuttigs?

Dit zijn even de punten waar ik mee zit die mij te binnen schieten, alvast bedankt voor de hulp!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:38
1: Weet je niet, dat is afwachten. Enkele webshops kun je bestellen op stepping. Welke weet ik niet.
2: HyperX is wat beter geheugen en meer voor overklokken bedoeld.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Let op:

Pak de telefoon... en bel de shop of bij een ineens opkomende verlegenheid dan wel spraakverlies stuur je een e-mail met je vraag.

Hier had je natuurlijk ook zelf op kunnen komen waardoor de registratieprocedure op dit forum je bespaard had kunnen blijven.

ARME AOW’er

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
1. Je kan het ook even vragen aan een webshop. Salland garandeert op dit moment voor € 20,- meer dan de normale prijs een Q6600 met een G0 stepping [Klik]
2. Waarschijnlijk krijgen de HyperX reepjes gewoon de betere chips en krijgt ValueRam de wat mindere. Hier betaal je natuurlijk wel voor, maar dan kun je natuurlijk ook meer voltage erop gooien en verder overclocken. Ga je niet overclocken, dan is ValueRam gewoon prima. Is niet mis mee namelijk en goedkoper.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Bij PcMegastore hoefde ik maar even te bellen, en kon zelfs kiezen op batch week nummer. :) Niks 20 euro extra. Zat niet echt in het standaard pakket, maar de verkoper was erg vriendelijk, en wilde er best eentje voor mij opzij leggen (was geen Q6600, overigens, maar het proberen altijd even waard).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
PCMegastore heeft hem dan ook weer apart [Klik] Maar wel wat goedkoper dan bij Salland. Het is gewoon even kijken tussen verschillende shops en mailen. :)

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Die G0 is van de zomer uitgekomen. Het lijkt me sterk dat de oude stepping nog geleverd wordt.

@rg-mohwa:
Uiteraard,
maar uit de tweakers newspost: De G0-revisie zal vanaf half juli worden geleverd.

Het lijkt me dat die oude voorraad inmiddels toch wel op moet zijn.
Tenzij Intel de oude stepping nog lange tijd geleverd heeft.
Heb Zercom eens (zeker 2 maanden terug) bijvoorbeeld gemaild om te vragen welke stepping ze leverden, en zij leverden toen enkel nog de G0 stepping.

Ik laat me overigens graag verrassen met een bericht van iemand die recent nog een Q6600 van de oude stepping heeft ontvangen...

[ Voor 73% gewijzigd door pelican op 21-12-2007 09:06 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 14:26

rg-mohwa

Phoe Hé

pelican schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:12:
Die G0 is van de zomer uitgekomen. Het lijkt me sterk dat de oude stepping nog geleverd wordt.
Hoezo de oude batch moet ook op.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
idd, ze worden nog steeds verkocht, dus de G0 batch is nog in omloop.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
rg-mohwa schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:27:
[...]

Hoezo de oude batch moet ook op.
Nee, die wil Intel terug. Die hebben ze voor de lol gemaakt om in de kerstboom te hangen om met met de jaarwisseling gewoon te gebruiken voor experimenten zoals een 100.000 klapper van te ver overgeclockte CPU's _/-\o_

Note: Gelezen als in: "Hoezo, de oude batch moet ook op :? "
LiquidT_NL schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:12:
idd, ze worden nog steeds verkocht, dus de G0 batch is nog in omloop.
Gelukkig maar :+ De G0 is juist de stepping die we moeten hebben. Vroeg he zo'n ochtend :z

Maar ik gok idd dat de voorraad er al doorheen is, die probeer je ook als shop zo snel mogelijk erdoor te krijgen. Een half jaar later, dan moet je echt bij de lokale PCboer zijn ergens in een of ander dorpje met allemaal bejaarden die niet eens weten wat een computer is om nog kans te maken op een oude CPU die ergens in de etalage staat te pronken O-)

Ik denk dat het wel duidelijk is, de oude batch is al lang verkocht, zeker nu ook normake consumenten PC'tjes een Q6600 mee krijgen waar men niet eens weet wat een stepping is. Voor 95% zeker dat je een G0 in handen krijgt, tenzij je bij een PCboer zoals hierboven besteld. Maar ik gok niet dat de gemiddelde goedkope Pricewatch winkel een Nite-G0 voorraad heeft opgebouwd het afgelopen jaar. Ze laten gewoon een stuk of wat komen van de levernacier en je kunt er donder op zeggen dat die al lang door zijn oude voorraad is.

[ Voor 45% gewijzigd door GENETX op 21-12-2007 09:33 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42
Gewoon even met een winkel/online-shop bellen of mailen dus voor de stepping. Of je gaat er even langs, nog beter.

Hyper-X doet niks extra behalve dat er in die range sneller geheugen verkrijgbaar is dan het standaard 'Value' range spul. Je hebt er pas wat aan wanneer je gaat overclocken (lees: ook het geheugen sneller dan standaard snelheden laat lopen).

Ik doe het topic dicht omdat et eigenlijk best wel voor de hand liggend is. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.