[Ubuntu USB install] Could not find kernel image

Pagina: 1
Acties:
  • 1.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
Ik heb hier een micro PC'tje met slechts 1 IDE poort (welliswaar 2 kanalen maar ik gebruik een CF > IDE adapter dus kan er maar 1 gebruiken) waar ik Ubuntu 7.10 Server edition op wil installaren. Ik ben nogal een leek op het gebied van Linux (hoop ik hiermee verandering in te gaan brengen ;) ).

Ik wil dus het zaakje installeren op mijn 2GB CF kaart via een USB stick (1GB). Ik heb deze tutorial gebruikt maar het wil niet echt vlotten.

Bij het booten krijg ik van Syslinux de melding: Could not find kernel image: linux.

Ik heb zoals de tutor aangaf de inhoud van de dirs isolinux en install naar de root van de stick gekopieerd evenals de bestanden vmlinuz en initrd.gz. En natuurlijk in de isolinux alles vermeldingen naar /install/ verwijderd. Ik heb het overigens ook getest met de verwijdering van de volledige isolinux en install folders, helpt niks.

Wat is het kernel bestand, vmlinuz of isolinux.bin? vmlinuz neem ik aan?

Wie kan mij een duwtje in de goeie richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb even gekeken op google, en ben op deze thread gekomen. Ik weet niet of je al een windows installatie erop hebt staan, want die persoon heeft het opgelost via windows.
Het blijkt dus aan isolinux te liggen.

De essentie van zijn oplossing kan ook voor jou werken.
- Pak Knoppix of een andere live-cd en partitioneer je schijf als een ext3 filesystem
- Download de alternate install cd en extract die naar deze partitie in een map /ubuntu (even aanmakne met mkdir) (ik ga ervan uit dat dit de enige partitie is op de schijf)
- Pak een floppy en maak een Grub floppy disk volgens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# cd /usr/share/grub/i386-pc
# dd if=stage1 of=/dev/fd0 bs=512 count=1
1+0 records in
1+0 records out
# dd if=stage2 of=/dev/fd0 bs=512 seek=1
153+1 records in
153+1 records out
#

Doe dit in een terminal venster.

Er zijn duizenden howto's om een grub floppy disk te maken, maar ik prefereer deze methode en zou moeten werken. hier is ook nog een guide.

Als je opstart van deze flop, kom je in de Grub command line.
Typ daar:
code:
1
2
3
4
grub> root (hd0,0)
grub> kernel /ubuntu/install/vmlinuz root=/dev/ram0 devfs=mount,dall ramdisk_size=17000
grub> initrd /ubuntu/install/initrd.gz
grub> boot

De ubuntu CD moet wel in de PC zitten.
Nu start setup als het goed is!

Hopelijk heb je er wat aan, ik ben zelf ook redelijk novice op het gebied van Linux, maar dit lijkt mij wel gewoon te werken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
Vervelende is dat ik geen floppydrive of optical aan kan sluiten op dit gebakje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
The Realone schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:37:
Vervelende is dat ik geen floppydrive of optical aan kan sluiten op dit gebakje...
http://www.gnu.org/softwa...GRUB-bootable-CD-ROM.html

Om een cd-rom te maken. Moet kunnen in knoppix. Als het niet lukt hoor ik het wel :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.