Toon posts:

[Mac Mini] Geeft geen beeld meer (hdd stuk?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een mac mini g4

Nu krijg ik ineens geen beeld meer hij start gewoon op maar er komt niks van beeld. Heb ik hem eens open gemaakt en viel het me op dat de hdd vrij weinig doet, mogelijk defect.

Maar als enkel de hdd defect is zou hij toch nog wel beeld geven dat er een error is met de hdd?

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Gaat het lampje voorop wel aan? Anders kan het ook iets met de voeding zijn.

Verwijderd

Topicstarter
jJa, lampje gaat branden en ook de fan gaat gewoon draaien.

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-01 19:58
Ik heb geen specifieke kennis van de Mini, maar dit ligt mijns inziens niet aan de hardeschijf. Het feit dat die weinig/niks doet en dat je geen beeld krijgt zegt mij dat er iets dieper wat mis is. Mogelijk iets met het moederbord mis?

Je kunt ook proberen een Apple reseller te bellen, misschien weten ze wel wat dit probleem veroorzaakt als ze het vaker zijn tegengekomen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Ben bang dat je logic board kaduuk is. Ik heb precies hetzelfde gehad met m'n G4 Mac Mini en een paar andere mensen op fora ook. Bij mij was het net buiten de garantie maar toch nog onder garantie gefixt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Mijne zal al wel lang buite garantie zijn.

Heb contact met a-mac gehad maar moest hem afleveren en stuurde ze hem door enzo maar alles op me eigen kosten dus daar begin ik liever niet aan.

Iemad idee hoe ik er achter kom of logic bord dan kapot is?

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen test de hdd in een andere computer en het geheugen ook. Functioneert dat goed, dan is er ergens op het logicboard iets kapot. Misschien kan een lokale computerwinkel je even behulpzaam zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Nouja heb me laten vertellen al is de hdd stuk dat er wel error beeld moet komen. Nu is het geval de kabel die vanaf mini naar scherm liep zit een enorme breuk in kabel doet het idd niet maar als ik andere monitor aan de mini aansluit gebeurt er nog niks. Zou het kunnen dat die mini stuk heeft gemaakt?

De mini is van me zusje is 2e hands gekocht voor leuk prijsje, en er is geen geld voor een nieuwe ofzo,

Opsturen naar apple = te duur waarschijnlijk logic board kapot is heel duur grapje.

iemand een idee hoe ik dit goedkoop zou kunnen oplossen.

Loopt er hier niemand rond die iets voor me zou kunnen betekenen?
Pagina: 1