Wat is het beste prog om muziek te produceren

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Big_Noid
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 08:39
Ik kom van Fasttracker II en heb sindsdien geen programma meer aangeraakt eigenlijk. Ik vroeg me af wat julie gebruiken om tracks te produceren.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De kans is groot dat dit een opsomtopic wordt, maar als je van FastTracker afkomt is MadTracker wellicht een goed begin. Het lijkt veel op FastTracker, maar het draait in Windows in plaats van DOS.

Zelf maak ik veel gebruik van FruityLoops, een patroongebaseerde sequencer die werkt met generators zoals VST-plugins en natuurlijk eigen WAV/MP3-samples, maar ook met XI-samples van FastTracker kan het overweg.

Verder is de keuze welke muziekproductiesoftware je wilt gebruiken nog altijd persoonsgebonden.
Probeer er een paar uit aan de hand van evaluatie- danwel demoversies. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Big_Noid
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 08:39
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de verschillende programma's. Ik heb zelf ook Fruityloops geprobeerd, ik werd alleen geen wijs uit die sequencer, zelfde geld voor Reason. Ik kan zien dat er legio mogelijkheden zijn, alleen weet ik ze niet te gebruiken naar mijn wensen. Maar voor ik dit in een hulp topic laat escaleren, ik zoek geen programma (nou ja, eigenlijk wel maar daar is dit topic niet voor bedoeld) ik ben benieuwd wat men nu gebruikt om muziek te produceren.

[ Voor 7% gewijzigd door Big_Noid op 20-12-2007 20:53 ]

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Vroeger (Vroegah) toen ik nog tijd had voor muziekmaken, gebruikte ik Cubase VST in combinatie met wat MIDI apparatuur.
FastTracker = sample based, dat is toch wat anders dan MIDI. Als je MIDI softsynths in combinatie met een (gratis) goede sequencer kan vinden, dan heb je al een werkbare combinatie. Het hoeft niet duizenden euro's te kosten.