[Vista] 'links' van stereo output doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Hoi,
Ik heb reeds gezocht op internet en tweakers maar kan niets vinden, ik weet ook echt totaal niet waar mijn probleem aan zou kunnen liggen, dus weet ook eigenlijk niet waar ik naar zou moeten zoeken.

Ik heb een Gigabyte GA-P35-DS3 moederbord waar een ingebouwde geluidskaart op zit. Daarover staat op de doos: '8 channels ALC889A audio'. Verder maak ik gebruik van Windows Vista Home Premium.

Sinds vandaag heb ik deze computer, en wil daar mijn Logitech X-540 (5.1) set op aansluiten. Dat gaat met 3 x 3.5mm aansluitingen. Ik weet zeker dat ze er allemaal goed in zitten, maar het probleem wil dat hij bij de 'front left' speaker geen geluid geeft. (deze speaker is niet kapot, dat heb ik uiteraard al getest).

Ook als ik gewoon simpelweg een 2.0 geluidssetje probeer (en dus mijn 5.1 set buiten beschouwing laat) dan geeft hij links geen geluid weer.

Ik zou echt totaal niet weten waar ik de oplossing moet zoeken. Als ik in de taakbalk met rechts op het geluidsicoontje klik en dan kies voor afspeelapparaten zie ik daar:
Afbeeldingslocatie: http://www.rjongen.nl/Geluids/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rjongen.nl/Geluids/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rjongen.nl/Geluids/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rjongen.nl/Geluids/4.JPG

Hopelijk kunnen jullie mij aangeven welke informatie jullie nog meer nodig hebben, want zoals al gezegd zou ik het echt niet weten.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zet in je realtek HD Audio manager de optie "Speaker Fill" aan, dan heb je uit al je boxen geluid.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem, Onboard X-fi Xtreme audio chip op me Msi P6n diamond 680i. Bij mij was de audiochip kapot. Ben bang dat het bij jouw ook het geval is

• rjongen
StarLite schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:57:
Zet in je realtek HD Audio manager de optie "Speaker Fill" aan, dan heb je uit al je boxen geluid.
Waar vind ik die?
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:23:
Ik had exact hetzelfde probleem, Onboard X-fi Xtreme audio chip op me Msi P6n diamond 680i. Bij mij was de audiochip kapot. Ben bang dat het bij jouw ook het geval is
hoe kom ik daar achter?

[ Voor 39% gewijzigd door rjongen op 20-12-2007 21:57 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Klein bruin speaker icoontje in je system tray of in je configuratiescherm. Ik neem aan dat je de drivers van realtek hebt geinstalleerd?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• rjongen
StarLite schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:22:
Klein bruin speaker icoontje in je system tray of in je configuratiescherm. Ik neem aan dat je de drivers van realtek hebt geinstalleerd?
ik heb zojuist de realtek hd drivers geinstalleerd en 'luidspreker vullen' aangevinkt maar het maakt geen verschil..

• rjongen
Verder blijkt dat de audio-uitgang aan het voorpaneel van mijn computer het wel doet. Maar... die draait links en rechts om :|

Dus hoe kan ik dat weer goed zetten en/of hoe krijg ik mijn audio-uitgang aan de achterkant werkend of hoe kom ik er achter dat die definitief kapoet is..

• rjongen
niemand?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
rjongen schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:08:
[...]

ik heb zojuist de realtek hd drivers geinstalleerd en 'luidspreker vullen' aangevinkt maar het maakt geen verschil..
als dit niet werkt is de geluidskaart óf de speaker(kabel) kapot. Als je speakers het op bijv. je mp3 speler wel doen, is je linker front speaker op de geluidskaart kapot. Kan je niets aan doen, garantie lijkt me de enige oplossing (of een losse geluidskaart)

• rjongen
jpvk007 schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:50:
[...]

als dit niet werkt is de geluidskaart óf de speaker(kabel) kapot. Als je speakers het op bijv. je mp3 speler wel doen, is je linker front speaker op de geluidskaart kapot. Kan je niets aan doen, garantie lijkt me de enige oplossing (of een losse geluidskaart)
De geluidskaart zit ingebouwd op het moederbord. Betekent dit dat het complete moederbord vervangen zal moeten worden of is het geluidsgedeelte te vervangen? Is het trouwens niet logischer dat alleen de audio-uitgang kapot is? want de front uitgang doet het wel goed.
Pagina: 1