Ik heb een Dell computer besteld (XPS M1530) met daarin een Intel Next-gen Wireless-N Mini-PCI card.
Nou wil men mij dit jaar eens geen geld geven voor m'n verjaardag maar een gewoon kado.
Dus ik dacht aan een router voor die laptop.
Budget: max eur. 300,00 (goedkoper mag ook dus he... ;-) )
Heb redelijke (werk) ervaringen met Belkin. Goede naam/kwaliteit naar mijn mening.
Heb overigens nauwelijks tot geen ervaring met het aansluiten van die dingen...
Paar vragen daarover:
1: Kan ik beter een losse router vragen of meteen een modemrouter?
2: Er gaan nogal verhalen de ronde dat niet elke wireless-N kaart met een N-router goed werkt.
Hoe kom ik daarachter?
Ik dacht bijvoorbeeld aan de volgende routers:
Belkin N1 vision
Netgear WNR854T RangeMax NEXT draadloze router – Gigabit Edition
Linksys WRT350N Wireless-N Gigabit Router with Storage Link
SMC SMCWGBR14-N Barricade™ N ProMax Draft 11n Wireless 4-port Gigabit Broadband Router
DIR-655 Xtreme N Gigabit Router
Hoe weet ik nou welke het beste is i.c.m. bekabelde pc en de gekochte laptop? (en wii)
Of dus toch beter een modem/router?
Ik kan erover heen gelezen hebben, maar in de faq zag ik nog niet veel op de Draft-N standaard. en qua netwerken kun je me eigenlijk heel veel wijsmaken en volgens de websites van de fabrikanten zijn ze allemaal het beste...
Nou wil men mij dit jaar eens geen geld geven voor m'n verjaardag maar een gewoon kado.
Dus ik dacht aan een router voor die laptop.
Budget: max eur. 300,00 (goedkoper mag ook dus he... ;-) )
Heb redelijke (werk) ervaringen met Belkin. Goede naam/kwaliteit naar mijn mening.
Heb overigens nauwelijks tot geen ervaring met het aansluiten van die dingen...
Paar vragen daarover:
1: Kan ik beter een losse router vragen of meteen een modemrouter?
2: Er gaan nogal verhalen de ronde dat niet elke wireless-N kaart met een N-router goed werkt.
Hoe kom ik daarachter?
Ik dacht bijvoorbeeld aan de volgende routers:
Belkin N1 vision
Netgear WNR854T RangeMax NEXT draadloze router – Gigabit Edition
Linksys WRT350N Wireless-N Gigabit Router with Storage Link
SMC SMCWGBR14-N Barricade™ N ProMax Draft 11n Wireless 4-port Gigabit Broadband Router
DIR-655 Xtreme N Gigabit Router
Hoe weet ik nou welke het beste is i.c.m. bekabelde pc en de gekochte laptop? (en wii)
Of dus toch beter een modem/router?
Ik kan erover heen gelezen hebben, maar in de faq zag ik nog niet veel op de Draft-N standaard. en qua netwerken kun je me eigenlijk heel veel wijsmaken en volgens de websites van de fabrikanten zijn ze allemaal het beste...