Toon posts:

[PC] Hoe zitten jullie achter de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 786 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is belangrijk volgens mij in je PC-cariere om Als je veel PCgamed je een goede zit hebt ,
Je rug moet langer mee en ik ben nogal lang (1.97 cm) . Zit zelf al lang te zoeken naar een stoel die in veel standen te verstellen is maar ook nog eens helemaal vast te zetten valt als ik aan het gamen ben , vind hetzelf niet prettig om een draaistoel te hebben terwijl ik game . Hoe zien jullie dat?
Met vaststellen bedoel ik dat deze als een stoeltafel niet meer te bewegen is .

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

St@m

@ Your Service

Ik hang altijd.. dan weer rechtop zittend.. dan weer met een been onder mijn kont..
Tis maar hoe ikzelf het lekkerste zit..
Op dit moment hang ik met mijn rug bijna op het zitvlak.. volgens mij trek ik het niet meer tot 6 uur

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:07

rCk

Ja ik zit meestal ietsjes naar voren met mijn nek en rug, aangezien het zo is als ik achteruit hang, dat ik dan best ver ervanaf zit, en ik me niet zo leker kan concentreren.
Maar ik heb een draaistoel geen problemen, ik zit onder het gamen zelf ook zo nu en dan te wiebelen hoor :p Is zo nu en dan wel fijn.
Ik zelf ben 1.94, ik heb simpele draaistoel als je er in leunt gaat ie nog 3 cm naar achter, maar dan zit je meer naar achter hoor...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wil je weten hoe je rug het langste mee gaat? Kijk dan eens naar de ARBO wet, zeker als je in de ICT sector zit (kantoorwerk). Dan weet je ongeveer hoe het is om te moeten zitten.

Persoonlijk zit ik net als St@m verschillend, zodat ik mijn eigen houding kan positioneren.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Ik zit gewoon goed ;)

ook een tijdje vanaf een ligbank gegamed hehe maar nothing beats a chair

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 20:25

Sargan

Filmfreak...

Ik zit gewoon "los" en daar bedoel ik mee dat ik altijd voorover leun op mijn stoel.
Ik heb gewoon een leren bureaustoel. Ik heb wel eens geprobeerd om tijdens het gamen met mijn rug tegen de rugleuning te blijven maar die houding beviel me niet, kwam automatisch weer naar voren.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Verwijderd

Topicstarter
Lees de reacties maar wat voor stoel gebruik je dan , draaiende bureau stoelen?

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

* -Thunder- hangt onder uit gezakt op de bank met zijn notebook 8)

Op het werk zit ik wel rechtop op een zeer goede/fijne bureaustoel :Y)

Blij Met Wilco

• Barres B.
  • Laatst online: 18:14

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik heb nu een goedkope draaistoel van Leen Bakker. Maar op school zit ik vaak in een beetje grotere bureaustoelen met hogere/betere rugleuningen. Dat vind ik wel lekkerder. Ik hang vaak achterover(ontspannend), dus dat me kont te ver op het zitvlak zit. En soms zit ik juist weer voorover(concentrerend), ligt er net aan wat ik aan het doen ben. Moet wel een draaistoel zijn, dat is gewoon het comfortabelst

Maar ik wil nog wel een keer een wat grotere stoen en dan ook met een goede rugleuning die wat hoger is, de stoel zelf hoeft niet hoger te zijn.(ik ben 1.95 m)

Als ik me laptop heb dan zit ik soms echt bijna op me rug, maar dan zit ik op de bank. Maar ja.. laat me laptop juist net kapot zijn en opgestuurd voor reperaties ;( ....

[ Voor 18% gewijzigd door Barres B. op 20-12-2007 17:22 ]

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Sargan
  • Laatst online: 13-10 20:25

Sargan

Filmfreak...

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:18:
Lees de reacties maar wat voor stoel gebruik je dan , draaiende bureau stoelen?
Ja ik gebruik een stoel die kan draaien, nooit een vaste stoel, tijdens het gamen beweeg ik nl fanatiek mee...dit tot hilariteit van mijn vrouw...

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik zit hier gewoon op een goede bureaustoel met zo'n rugleuning die met je rug meeloopt. Dan ietsjes achterover zitten, hoofd tegen goeie neksteun. Mooie van stoel is dat als je de rugleuning achteroverdraait, dat het zitvlak dan meegaat, dan blijf je dus netjes 'met rechte rug' zitten. Zit heerlijk en er valt ook goed mee te gamen.

Oh ja. ben 1.92.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Tip: ga niet achter je PC zitten!

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
leren stoel van ikea gekocht, met zon leuning die kan leunen, of rechtop vastgeklemt kan worden,

als ik film kijk op me Pc, lekker leunend achterover, als ik game, me voeten op een verhoging (subwoober;)) en me rug vast in de leuning, als ik browses, ietsje naar voren geleund met de ellebogen op het bureau.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Tjirp schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:09:
leren stoel van ikea gekocht, met zon leuning die kan leunen, of rechtop vastgeklemt kan worden,

als ik film kijk op me Pc, lekker leunend achterover, als ik game, me voeten op een verhoging (subwoober;)) en me rug vast in de leuning, als ik browses, ietsje naar voren geleund met de ellebogen op het bureau.
Je hebt zojuist precies mijn houding tijdens het computeren beschreven ;) Ik ben overigens even lang als de ts, en net als St@m hang ik wel eens onderuit of zit ik op m'n voet. Maar meestal zoals jij het beschrijft, met de voeten op m'n sub en ellebogen op bureau als ik wat lees op internet :+

Verwijderd

Topicstarter
Shit , vele doen het waarschijnlijk(zoals ik) verkeerd , ok ik ga er nu voor zitten .

• Dain Bramage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 16:21
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:13:
[...]

Shit , vele doen het waarschijnlijk(zoals ik) verkeerd , ok ik ga er nu voor zitten .
hij ligt waarschijnlijk achter zijn pc :Y)
ikzelf zit eigenlijk altijd verkeer achter mijn notebook. het is niet goed voor je houding om daar 2+ uur achter te zitten per dag zonder dat je een laptopraiser gebruikt om het beelscherm op ooghoogte te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eerst op ze kop staan.. als ik dat niet meer comfortabel vind ga ik op de grond zitten, dan ga ik op een stoel zitten wat meestal toch het beste werkt. En als dat ook niet lekker is dan gaat me PC uit.

K grapjes moeten kunnen toch,

Meestal gewoon met een deken over me stoel en lekker hangend spelen ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Toen ik last kreeg van m'n polsen en deze pijn steeds hoger ging zitten, wist ik dat het niet goed zat. Het bleek ook dat ik RSI had (zo heette dat toen nog) en de huisarts heeft me toen aangeraden naar een Caesar therapeut te gaan. Die heeft me vervolgens aangeleerd hoe je je het beste houding kunt geven achter een pc.

Belangrijkste punten:
- Rug recht
- Armen op armleuningen en je ellebogen in 90 graden
- Armleuning op zelfde hoogte als je bureau
- Nek recht
- Voeten plat op de grond
- Monitor zo afgesteld dat als je in bovenstaande houding zit, je ogen in het midden van het scherm terecht komen

Wat ik niet van de therapeut heb, maar wat voor mij wel echt helpt: meer shortcuts, minder muizen.

Natuurlijk zit ik niet de hele dag zo, maar ik let er sindsdien wel veel beter op. Dat heeft het gewenste resultaat: ik heb er geen last meer van en het aantal uur dat ik achter voor m'n computer zit is niet afgenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door PromWarMachine op 21-12-2007 12:52 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Op dit moment: Ik zit op m'n rug in m'n draaibare bureaustoel, en m'n voeten/benen liggen op m'n bureau.

Andere keren gewoon m'n voeten op m'n subwoofer die nog lekker warm is ook. (Is dat inefficiënte toch nog ergens goed voor :)) terwijl ik in m'n stoel lig.

Ik lig zo al 6 jaar voor m'n pc, en nooit ergens last van :P (wel af en toe dat ik goed m'n rug/nek/onderrug moet los kraken :P... /care.

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 21-12-2007 13:04 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benen op subwoofer is inderdaad geweldig, niet met je voeten op de koude vloer en lekker je benen laten hangen.

Ik ben daar zelfs zo erg in dat ik toen m'n subwoofer ingepakt zat tijdens de verhuizing ik een doos van ongeveer hetzelfde formaat vol met kranten heb gedaan en die heb gebruikt als vervanging :+

Tijdens het gamen zet ik meestal m'n voeten op de poten van de stoel (standaard bureaustoel model), op die manier draai ik niet wanneer het ongewenst is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Ik snap niet dat mensen een bureau stoel van een paar tientjes kopen waar ze vaker op zitten dan het bankstel van 1500 euro.

Zelf zit ik op een royale draaistoel. Nepleren bekleding weliswaar, maar zit comfortabel en geeft genoeg steun. Bovenkant van mijn scherm is op ooghoogte. Ik heb een ergonimisch toetsenbord en muis.

Alles onder controle dus.

[ Voor 19% gewijzigd door harlekein op 21-12-2007 13:15 ]

Pagina: 1