usb stroom als comp uit staat

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Luitjes, ik vraag me af of het mogelijk is om stroom te krijgen op de usb poorten van mijn asus P4B mobo (idd. een oud ding) als comp uitstaat, zodat apparaten kunnen worden opgeladen als compie werkeloos staat. Ik kan in bios niets hierover terugvinden of moet ik dan nog jumpertjes op mobo veranderen?

[ Voor 3% gewijzigd door BertvanErnie op 20-12-2007 16:42 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Als je computer uit is, is je voeding uit. Als je voeding uit is, hoe kan hij dan toch stroom naar de USB sturen? Je zal dus je computer op standby moeten zetten wil het kunnen werken. Of het dan werkt weet ik niet, maar daar kom je vrij snel achter natuurlijk :P Anders gewoon een adapter met een USB aansluiting (zoals bv de iPod lader)

Verwijderd

Als je wake-on usb aanzet in je bios, staat er dan geen spanning op je usb-poorten?
Als je bios deze functie heeft natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 16:52 ]

Verwijderd

Als ik jou zou zijn zo ik even opzoek gaan naar de handleiding van je moederbord. Bij mijn DFi Moederbord is het zo dat ik een jumper anders moet zetten om het te laten werken. Bij een andere is het misschien wel weer anders.

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Rigi schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:47:
Als je computer uit is, is je voeding uit. Als je voeding uit is, hoe kan hij dan toch stroom naar de USB sturen? Je zal dus je computer op standby moeten zetten wil het kunnen werken. Of het dan werkt weet ik niet, maar daar kom je vrij snel achter natuurlijk :P Anders gewoon een adapter met een USB aansluiting (zoals bv de iPod lader)
Van mijn vorige mobieltje was ik de gewone oplader kwijt, dat mobieltje heb ik echt een half jaar met mn pc opgeladen, en OOK als ie uit stond.

Overigens kwam ik hier per toeval achter, en weet dus niet of er misschien mobo's zijn die dat als optie hebben. Wie weet was mijnes wel gewoon stuk :)

edit: had toen trouwens een: Asrock 775V88+

[ Voor 3% gewijzigd door Zeebonk op 20-12-2007 16:58 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Als je PC uit is, is je voeding niet helemaal uit. Bij mij (Asus M2N-SLi Deluxe) blijft er een LEDje branden, dus blijft er toch nog wat spanning op staan. Je USB-poorten hebben in ieder geval geen spanning meer (Ik probeerde even snel een oplader voor mijn PSP te maken: Aan mobo hangen via USB, mobo aan voeding, voeding aan stopcontact: werkte niet :P )

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

+5VSB kun je geloof ik gewoon naar je USB poorten laten gaan dmv een jumpertje oid. :)

Mijn oude NF4 SLI DR Expert kon dat wel :D

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47
+5VSB voor USB heeft zo'n beetje elk ATX moederbord vanaf de P3/ K7. Kijk maar in je boekje om te zien welke jumper je moet omzetten om dat voor elkaar te krijgen. :)

Let wel op trouwens, de meeste voedingen kunnen maximaal 500mA leveren voor +5VSB en als je spullen wilt opladen zit je daar al vrij snel aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Jaap-Jan op 20-12-2007 17:11 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

deed mijn pc altijd al
s939, msi k8ngm2(fid) mobo

• Rigi
Zeebonk schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:56:
[...]

Van mijn vorige mobieltje was ik de gewone oplader kwijt, dat mobieltje heb ik echt een half jaar met mn pc opgeladen, en OOK als ie uit stond.

Overigens kwam ik hier per toeval achter, en weet dus niet of er misschien mobo's zijn die dat als optie hebben. Wie weet was mijnes wel gewoon stuk :)

edit: had toen trouwens een: Asrock 775V88+
Ohw ok.. ik dacht altijd dat je voeding alleen dat kleine beetje prik gaf om hem aan te kunnen zetten. Weer wat geleerd.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47
Rigi schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:16:
[...]

Ohw ok.. ik dacht altijd dat je voeding alleen dat kleine beetje prik gaf om hem aan te kunnen zetten. Weer wat geleerd.
Hoe gaat een computer het verschil merken tussen een toetsenbord, een muis of een iPod? ;)

spoiler:
Niet, hij geeft gewoon 5v af
:P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Rigi
Jaap-Jan schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:19:
[...]
Hoe gaat een computer het verschil merken tussen een toetsenbord, een muis of een iPod? ;)

spoiler:
Niet, hij geeft gewoon 5v af
:P
Tja, mijn muis / keyboard gaan dan ook netjes uit als ik mn comp uitzet :P Vandaar dat ik ervanuit ging dat die 5v niet op de USB bleef ;) maar goed, blijkbaar kunnen (sommige ?) mobo's gewoon blijven gaan. (Dan waarschijnlijk met wake on keyboard oid?)

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
omstandigheden hielden me even van mijn eigen topic.
Ik zal jumpertjes even nagaan vavavond.
dank.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-04 00:21
hoe moderner de PC hoe meer dingen 'aan' blijven als je hem uit doet.

Mijn PS2 optische muis geeft altijd ligt terwijl ik geen wake-up wat-dan-ook gebruik (daarom heb ik zo'n stekkerdoos met een knop) en sommige USB poorten hebben altijd stroom.

De grootste kans heb je met USB poorten die acherop je mobo zitten (bij de PS2 poorten etc.) 'extra' USB poorten die met een kabeltje aan je mobo zitten (frontpanel of extra bracket) hebben meestal geen stroom als je PC uit staat

[ Voor 5% gewijzigd door Rrob op 24-12-2007 21:28 ]

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:02
ik kan wel gewoon opladen via de usb poorten als me pc uitstaat, maar me muis geeft geen ligt. ik heb ook een vrij modern mobo uit de p35 reeks (p35c-ds3r van gigabyte mocht je het willen weten)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Voor dit doel heb ik hier een powered USB hub/card reader combo

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56
Verschilt gewoon per mobo. Heb hier pc die uit staat, ff USB lampje op gegooid en dat geeft licht...
Pagina: 1