Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Testen van nieuwsbrief in verschillende mailclients

Pagina: 1
Acties:

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Het is me inmiddels gelukt om een fatsoenlijke nieuwsbrief in basic-html te timmeren, maar nu moet hij uiteraard op verschillende ontvangers getest worden. Weet iemand daar een makkelijk programma voor? zodat je in één keer te zien krijgt hoe je mail er in bijv o.a. Lotus Notes, Yahoo, Outlook en Gmail uitziet.

Alvast bedankt!

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Iemand? Kom niet echt vooruit op mn werk ;)

(Ja, ben zelf ook aan het zoeken maar vind weinig echt aansprekends...)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En wat dacht je van verschillende mailclients installeren en testen :?
Waarom moet altijd overal "1 makkelijk programma" voor zijn? Bij mijn weten bestaat het iig niet, en ik zie er dan verder ook weinig nut in gezien het een onderhoudsnachtmerrie zou zijn voor de developers om de verschillende versies van allerlei mailclients bij te houden.

Persoonlijk zou ik het gewoon testen in de top 5 (of een paar meer) van de meestgebruikte clients en het daarbij laten.

Overigens zijn er wel voldoende tips online te vinden om het zoveel mogelijk 'compatible' te houden met verschillende mailclients. En, oh irony, dan kom je vanzelf software tegen die 'belooft' meerdere clients te kunnen previewen.

[ Voor 118% gewijzigd door RobIII op 21-12-2007 10:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Laatst zat ik met hetzelfde probleem, mede naar aanleiding van de "nieuwe visie" van Microsoft met betrekking tot renderen van HTML-mails in de nieuwste Outlook.

Ik kwam wel iets tegen van een (commercieel) programma waarmee je blijkbaar een indruk krijgt van de rendering in verschillende clients.

Was commercieel, dus niet gratis.

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Zie overigens ook dit bericht.

Als je dus Outlook 2007 wil volgen, dan heb je sowieso de HTML standaard van rond 2000 te volgen. Niks table-less design, gewoon lekker terug naar tabellen en inline stijlen.

Hoera! Ik was altijd al gek op tabellen! |:(