[XP] Desktopiconen + taakbalk laden niet

Pagina: 1
Acties:

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01 14:21
Oftewel, explorer laad niet meer.

Het gaat hier om een pentium 4 3 ghz laptop met Windows XP SP2.

De gebruikers weten niet precies wat ze er mee gedaan hebben om het zover te krijgen maar mijn voorgevoel zegt me dat het aan kaspersky ligt. We hebben namelijk een tijd zonder internet gezeten en zonder updates van kaspersky. Eenmaal weer internet gekregen haalt kaspersky meerdere updates binnen en installeert deze.

Volgens mij heeft kaspersky explorer als corrupted file gezien en et verwijderd oid. Het probleem doet zich namelijk voor in alle gebruikersprofielen en zelfs in veilige modus laad de taakbalk + desktopiconen niet. Er staat geen explorer als proces in de taskmanager en in de C:/Windows/ map staan een stuk of 7/8 explorers die allemaal alleen maar Mijn Documenten opstarten en geen taakbalk oid.

Ik kan kaspersky ook niet uitzetten omdat ik hier geen toegang toe heb. Dit is een ingebouwde beveiliging van het programma. Je moet met een wachtwoord het programma afsluiten, het lukt op geen enkele andere manier.

Wat kan ik nu doen? Ik heb geen windows cd's dus ik kan het niet herstellen en alles terugzetten naar de laatst bekende werkende instellingen lijkt me ook geen optie want dan is alles weg ;p Dan laat ik liever de hardeschijf leegtrekken door een pro 8)7

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01 14:21
Even een update. Ik kan wel bijna alle programma's opstarten door ze als nieuwe taak toe tevoegen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je explorer.exe wel starten dmv taakbeheer? Dan zou je eens rond kunnen spieken in de eventvwr en/of kaspersky verwijderen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kaspersky ziet Explorer.exe als virus

Door Redactie op vrijdag 21 december 2007 14:47

Een defecte update voor de virusscanner van Kaspersky Lab zorgde ervoor dat het bestand explorer.exe voor malware werd aangezien en in quarantaine werd geplaatst. Andere programma's die de engine van de Russische virusbestrijder gebruiken gingen nog een stap verder door het bestand te verwijderen, waardoor systemen niet meer werkten.

Het probleem deed zich met name voor als Windows File Protection is uitgeschakeld. Ook als gebruikers kopieën van het bestand hebben verwijderd kan het probleem zich voordoen. Kaspersky kwam snel met een tweede update om het probleem te verhelpen, gevolgd door het aanbieden van excuses op haar forum. Het is echter de tweede keer binnen een week dat het updaten misgaat.

Vorige week ging het ook om een defecte update, die machines liet vastlopen en voor talloze boze gebruikers zorgde. Toen liet de virusbestrijder in een reactie nog weten dat: "Er snel maatregelen genomen worden om het interne testsysteem voor Kaspersky Lab updates te upgraden, om soortgelijke fouten in de toekomst te voorkomen."

http://www.security.nl/ar...plorer.exe_als_virus.html