[XP] Offline files en error explorer.EXE*

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik heb een laptop met de map mijn documenten op het netwerk, deze netwerk map is offline beschikbaar gemaakt. maar zodra ik zonder netwerk mijn documenten open krijg ik een foutmelding van explorer.EXE (er is een fout opgetreden en wordt afgesloten) zonder verdere info.
tot vorige week heeft alles prima gewerkt.

iemand enig idee??

PS
ik heb (afgelopen week?) iets gelezen over een patch waar een probleem mee was en een workaround hiervoor, maar ik kan het niet meer terug vinden, en was benieuwd of het daar mee te maken had.
heb gezocht in nieuws en op got en op de microsoft website maar kan het niet terug vinden.. :(

Edit: nieuwsbericht gevonden en heeft te maken met IE6 op de laptop draait IE7 maar het is wel explorer.exe versie 6.*

[ Voor 8% gewijzigd door 2bmws op 20-12-2007 16:24 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou eerst system restore eens proberen.

• 2bmws
system restore staat uit dmv GPO

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

We zullen dan maar even aannemen dat je XP gebruikt, hmm? :)

Laatste hotfixes terugdraaien tot vorige week?
sfc /scannow?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je ook even vertellen of je nou explorer (Windows verkenner) of iexplore (Internet Explorer) bedoelt? Ze komen een beetje door elkaar voor in je post.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 2bmws
Eh... idd XP -sorry

Ik bedoel explorer - maar omdat in het nieuws bericht over internet explorer 6 werd gesproken en ik niet meer zeker wist of dat nou over Explorer of Internet Explorer ging.. had ik het gemeld.
maar het gaat dus om explorer aka de verkenner

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
patch KB942615 weg pleuren

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• 2bmws
Die was het dus niet, het zit em ergens in de windows installatie, op een andere laptop met dezelfde updates gaat het wel goed.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
2bmws schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:23:
[...]

Die was het dus niet, het zit em ergens in de windows installatie, op een andere laptop met dezelfde updates gaat het wel goed.
heb je het ook geprobeerd, of trek je deze conclusie zonder te testen?

en wat heeft alt-92 zijn suggestie opgeleverd?
sfc /scannow

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• 2bmws
LiquidT_NL schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:38:
[...]

heb je het ook geprobeerd, of trek je deze conclusie zonder te testen?

en wat heeft alt-92 zijn suggestie opgeleverd?

[...]
Ander zou ik niet zeggen dat het op een andere laptop (mijne) wel goed gaat wat heb ik gedaan om dat te testen:

heb m'n eigen laptop er bijgepakt, waar ook alle updates op staan, en die geconfigureerd voor de Directeur, en daar gaat het wel goed, hij krijgt deze nu tijdens de vakantie zodat hij thuis kan werken. Ik geef de zijne na de vakantie een format en installeer em opnieuw

sfc /scannow gaf aan dat er problemen waren gevonden met een aantal dll's en heb em laten repareren maar zonder suc6

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
2bmws schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:58:
[...]

Ander zou ik niet zeggen dat het op een andere laptop (mijne) wel goed gaat wat heb ik gedaan om dat te testen:

heb m'n eigen laptop er bijgepakt, waar ook alle updates op staan, en die geconfigureerd voor de Directeur, en daar gaat het wel goed, hij krijgt deze nu tijdens de vakantie zodat hij thuis kan werken. Ik geef de zijne na de vakantie een format en installeer em opnieuw

sfc /scannow gaf aan dat er problemen waren gevonden met een aantal dll's en heb em laten repareren maar zonder suc6
Maar je zou het voor de grap toch eens op de probleem laptop zelf kunnen proberen? Dus in plaats van een andere laptop te testen gewoon de probleemlaptop nemen en KB942615 eraf gooien. Dat lijkt mij leerzamer dan kijken op een andere laptop: laptops zijn zowel hard- als softwarematig anders. Misschien levert KB942615 alleen problemen op bij bepaalde hard- en software configuraties, en heeft jouw laptop daar geen last van en de probleemlaptop wel.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• 2bmws
Ik heb die patch er ook afgegooit, anders zou ik die conclusie niet trekken, maar het had dus geen resultaat

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die hotfix heeft er denk ik ook niet zoveel mee te maken.
Wat als je de ClientSide Cache eens leeggooit en de offline files opnieuw laat syncroniseren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 2bmws
al gedaan maar dat hielp niet,,
je bedoelt toch naar de instellingen van de offline folder en dan schift+Del+bestanden verwijderen?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ctrl+shift+op bestanden verwijderen klikken.

[ Voor 12% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-12-2007 18:59 ]

Pagina: 1