Pc overclock help?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Collin!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-02 10:50
Medetweakers!

Ik heb al een tijdje mijn pc, nu wil ik opnieuw beginnen met overklokken ik heb het al eens eerder gedaan maar ik kreeg mijn systeem niet stabiel.

ik heb een e6420 en een asus P5b-v moederbord verder heb ik nog een WD caviar 160Gb en 2 reepjes kingston 667Mhz geheugen.

Ik had al verschillende topics gelezen en was volgens die stappen aan de gang gegaan. Maar als ik bij de 2.23 kwam werd alles ineens onstabiel. Kan het liggen aan mijn moederbord? de FSB enzo?

Ik weet er nog niet zo heel veel vanaf maar ik sta open voor tips ed.

Collin.

Verwijderd

Je moederbord is gewoon niet zo geschikt om mee over te clocken. Het kan wel een stuk beter tho'.
Zet je pci-e snelheid op ~ 119 Mhz, en ik gok dat je tot zo'n 2800 MHz op de cpu zult kunnen komen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:00:
Je moederbord is gewoon niet zo geschikt om mee over te clocken. Het kan wel een stuk beter tho'.
Zet je pci-e snelheid op ~ 119 Mhz, en ik gok dat je tot zo'n 2800 MHz op de cpu zult kunnen komen :)
:O

Aub pci-e niet boven 105 te zetten, behalve als je vreemde dingen wil zien gebeuren.
Trouwens, heb je pci-e vergeten te locken op 100mhz misschien?
En heb je iets gedaan met de Vcore, of Vmemory? En wat zijn je verdere settings..?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom in vredesnaam de PCI-e op 119MHz zetten 8)7

Dat overklokken heeft totaal geen nut en kan alleen maar negatief werken.

Als je goed wil leren overklokken lees dan de FAQ. Dan weet je waar je mee bezig bent. Als je dat leest kom je er ook achter dat zodra de CPU niet meer stabiel is je em wel stabiel kan krijgen door het voltage van de CPU te verhogen.

Als je gaat overklokken moet je weten waar je mee bezig bent en dat leer je alleen door te lezen.

Frequently Asked Questions TCA

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 20-12-2007 17:41 ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:00:
Dude, twee dingen:

1): Wat, pray-tell, heeft de snelheid van je PCI-E te maken met de Mhz-en waar je CPU op loopt?

2): Iemand adviseren om zijn PCI-E boven de 100Mhz te zetten is erg onverstandig. Hij heeft een goede kans dat ie zijn kaart zo sloopt. Niet doen, dus.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

cpec heeft wel gelijk met het hoger zetten van de PCI-E. Er is wel wat info op GoT over te vinden. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het overklokken van je PCI-E en PCI slecht is voor je HD's en Videokaart.
De P5B-V moederborden hebben waarschijnlijk geen PCI-E lock.
Meer info :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 19:18 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch echt iets wat je zelf moet proberen op te lossen :) Probeer de FAQ eens goed door te lezen en ook te begrijpen wat er staat, dan is de kans dat je wat sloopt een stuk kleiner :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.