Ati Radeon HD3xxx Serie

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 21:03
Beste modjes,

Waarom is er nog geen Ati Radeon HD3xxx Serie te vinden in de pricewatch? Kaarten uit deze serie zijn al twee maanden verkrijgbaar. Is Ati ondergesneeuwd door de 8800GT-hype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teissie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:23
Vraag ik me dus ook af.

Zo moet ik toch al die sites afgaan om te kijken waar ik er een moet kopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
teissie schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:15:
Vraag ik me dus ook af.

Zo moet ik toch al die sites afgaan om te kijken waar ik er een moet kopen :-(
Waarom :? De 3850 en 3870 staan gewoon in de Pricewatch, alleen hebben ze (nog) geen eigen categorie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Hahn schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:19:
[...]

Waarom :? De 3850 en 3870 staan gewoon in de Pricewatch, alleen hebben ze (nog) geen eigen categorie.
Wat teissie zegt is ook gewoon flauwekul (NOI ;) ), maar het is gewoon handig als er een subcategorie is. Nu moet je naar de Ati subcategorie en dan met videochip de 3870/3850 te voorschijn halen. Dat kan toch veel makkelijker als er een subcategorie voor bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Inderdaad, maar net zoals met de X1K en X2K serie wachten we eerst tot er minimaal 1000 kaarten in staan en dan gaan we de boel uitsorteren.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hahn schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:19:
[...]

Ja, ze staan nu onder ATi Overigen.

Om eerlijk te zijn is Tweakers.net me een beetje tegen gaan staan wat het bijhouden van het videokaartenassortiment betreft. Hetzelfde gedoe hadden we ook al met de HD2xxx, in tegenstelling tot nVidia's kaartenreeksen. Het had geloof ik met prioriteiten te maken, maar ach... waarom zouden we er ons druk om maken? Schieten we toch niks mee op :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 23-12-2007 15:06 . Reden: hmm... reconsidering thoughts. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
... en er was een HD3xxx categorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jejking schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:05:
waarom zouden we er ons druk om maken? Schieten we toch niks mee op :)
Je er druk om maken heeft idd weinig zin, maar het melden en af en toe weer onder de aandacht brengen heeft wel effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nu nog een goede search en we zijn helemaal tevreden, als ik zoek in de main van pricewatch krijg ik slechts 1! 3870, maar als ik in Videokaarten zit krijg ik een hele lading.

http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Zoeken op 'HD3870', dan krijg je er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyxion schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:56:
[...]

Nu nog een goede search en we zijn helemaal tevreden, als ik zoek in de main van pricewatch krijg ik slechts 1! 3870, maar als ik in Videokaarten zit krijg ik een hele lading.

http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0
De link die je neerzet verwijst door naar een zoekactie met als resultaat 1 videokaart en 3x een switch (is het switchen of switches?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
En dat is ook precies wat je krijgt als je zoekt op '3870' op de hoofdpagina van de Pricewatch, dus wat is je punt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn, ik heb geen idee wat je bedoelt :D

Anyhoe, die goeie search is er al; je kan namelijk gewoon rechts in de balk kiezen op welke specs je wil filteren, en daar zit ook de HD3870 chip bij:

http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=18&y=5

Maargoed, het punt of de search al dan niet goed is staat los van het ontbreken van een categorie. Je zou kunnen overwegen de search ook door de mogelijke specs te laten gaan inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Floppus: Op dit moment wordt er wel degelijk gezocht door de specs van een product, maar sindskort maakt de Pricewatch gebruik van een nieuwe searchengine (Omega, gelijk aan die van React). Het lijkt erop dat er nu meer nadruk ligt op de volledigheid van de zoektermen: zo vind je nauwelijks HD3870 kaarten als je zoekt op 3870 en veel meer als je zoekt op HD3870. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een 17-40mm lens: zoek je op 17-40 vind je niets, zoek je op 17-40mm vind je wel wat. Dit heeft allemaal betrekking op de algemene pricewatch search: dus niet het zoeken binnen een categorie m.b.v. de specs-selecties.
Omdat dit inderdaad totaal los staat van het bestaan van een HD3xxx categorie en dit toch echt een zaakje is voor developers, is het verstandig om door te gaan op de Devtrack. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hahn schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:58:
Zoeken op 'HD3870', dan krijg je er meer.
3870 zit ook in HD3870, dan hoort een degelijke search toch ook HD3870 te vinden bij het zoeken op 3870, zeker aangezien het in Videokaarten in eens wel gevonden kan worden :)

EDIT:
Wat Laurent zegt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 06-01-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Phyxion schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:15:
3870 zit ook in HD3870, dan hoort een degelijke search toch ook HD3870 te vinden bij het zoeken op 3870, zeker aangezien het in Videokaarten in eens wel gevonden kan worden :)
Dat "hoort" ie alleen als je hem instrueert op delen van woorden te zoeken, niet als ie op hele woorden zoekt, zoals nu het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik tikte dit net in onze bugtracker:
Het implementeren van bigram's bleek toch makkelijker dan ik dacht. Als je nu op '3870' zoekt maakt ie daar intern ook '38, 87, 70' van en stopt dat in een extra OR-toevoeging aan het eind van je zoekopdracht.

Aangezien HD3870 naast als complete term ook los als 'hd, d3, 38, 87, 70' wordt opgeslagen, matched dat elkaar en hou je toch relevantie.

Uiteraard heeft het een nieuw nadeel, namelijk dat je veel meer resultaten krijgt dan je wellicht in de oude situatie kreeg. Maar het heeft ten opzichte van die situatie weer als voordeel dat een zoekopdracht voor '8800gt' ook '8800 gt'-producten matched :)
Oftewel, je kan HD3870 nu ook met '3870' vinden. Maar doordat een dergelijke constructie niet feilloos kan worden opgezet, zorgt dit er wel voor dat je meer resultaten krijgt die niet heel logisch lijken, iets met 'd38' zal namelijk ook matchen op die 'hd3870'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Phyxion schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:15:
[...]

EDIT:
Wat Laurent zegt :)
Je hoorde mij ook niet zeggen dat het zo hoort, alleen dat het zo is (of was inmiddels) ;)
ACM schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:46:

[...]

Oftewel, je kan HD3870 nu ook met '3870' vinden. Maar doordat een dergelijke constructie niet feilloos kan worden opgezet, zorgt dit er wel voor dat je meer resultaten krijgt die niet heel logisch lijken, iets met 'd38' zal namelijk ook matchen op die 'hd3870'.
Kan er dan niet gebruikgemaakt worden van wildcards? Dat als je hd3870 ook wilt kunnen vinden als je op hd38 zoekt, dat je dan hd38% moet invoeren bijvoorbeeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ACM schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:46:

[...]

Stukken beter op deze manier, zo krijg je tenminste resultaten :)

Wildcard search lijkt mij ook een leuke toevoeging inderdaad. Tevens is een -ZOEKTERM voor gevallen die je niet wilt hebben ook wel handig, net als in Google.

[ Voor 8% gewijzigd door Phyxion op 07-01-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hahn schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:52:
Kan er dan niet gebruikgemaakt worden van wildcards? Dat als je hd3870 ook wilt kunnen vinden als je op hd38 zoekt, dat je dan hd38% moet invoeren bijvoorbeeld? :)
De HD3870's in de database hebben nu o.a. de termen: hd, d3, 38, 87 en 70. Jouw zoekopdracht hd38 wordt opgesplitst in een OR naar hd, d3 en 38. Er matchen dus 3 van de 5 termen en je zal dus een stel HD3850's en HD3870's terugkrijgen. Je had het natuurlijk ook gewoon kunnen proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Phyxion schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:04:
Wildcard search lijkt mij ook een leuke toevoeging inderdaad.
Dat zit er nu dus inderdaad in :)
Tevens is een -ZOEKTERM voor gevallen die je niet wilt hebben ook wel handig, net als in Google.
Dat zat er al in sinds ik de omega-support er in heb verwerkt. Hoewel dat op het moment dat je op deel-termen zoekt een en ander wel wat lastiger gaat. Daar moet ik nog wat beter over nadenken of dat te combineren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
zo gebeurt het nu ook weer met de 3870x2

veel site hebben alle merken al in de priceswatch
bv hardware.info en over kieskeurig maar te zwijgen
ik zoek als het om produkten gaat van het rode kamp en AMD steeds meer mijn heil op andere sites
tweakers is echt aan het achterlopen met zijn priceswatch
ja behalve de intel quads die al vanaf november staan te pronken in de lijst maar nog steeds niet te krijg zijn
just my 2 cents

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Daar staat er al één van in: http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=16&y=13

Daarnaast staat het je vrij om producten te submitten.

[ Voor 26% gewijzigd door Longbeard op 31-01-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
ja 1 maar er zijn er mischien wel 8
submitten heb ik opgegeven
haha ben je een kwartier bezig krijg je hem na 4 dagen terug dat er wat mist
no thanks

maar je heb wel gelijk als niemand submit gebeurt er niks

Ja zou ik ook zeggen