Toon posts:

ARCServe r11.1 - Database Engine start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De Database Engine wil in Brightstor ARCServe r11.1 niet meer opnieuw opstarten.

In Server Admin geeft hij aan Engine is stopping... en blijft hier op hangen. Dit na een Job die niet wilde stoppen en ik dus ook niet verwijderd krijg.

Wie weet welke handelingen ik hiervoor het beste nu kan uitvoeren?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je de service al gekilled?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 1 keer nu, tenminste via taakbeheer, proces gestopt. Nu trouwens idd nog een keer gedaan. Dat werkt. Database Engine weer running. Sorry thanks. Alleen krijg ik de job nog niet verwijderd?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dan moet je geloof ik ergens een bestandje weggooien. Sorry weet helaas niet meer welke.
Job engine stoppen en dan dat bestand weggooien.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik las ergens ook zoiets, maar zag er niet bij staan welk bestandje, iets uitgeprobeerd, maar dat werkte niet. In map 00000001.qsd oid. Daar staan: 00000001.JOB 00000001.CHK QSYS.QUF en JobWindow.new

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gooi de .QSD bestanden maar eens weg, of verplaats deze.
Dit zijn waarschijnlijk verborgen bestanden in de arcserve directory: 00000001.QSD

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Bekend probleem bij Arcsmurf, die database blijft een drama.
Ik zet meestal een lege DB terug, die kan je gewoon downloaden.

[ Voor 0% gewijzigd door Bierkameel op 21-12-2007 10:05 . Reden: Volgende keer eerst refreshen ]

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal hier later nog op terugkomen. Net backup gemaakt op andere manier.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 18:06 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Bierkameel schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:08:
Bekend probleem bij Arcsmuf, die database blijft een drama.
Ik zet meestal een lege DB terug, die kan je gewoon downloaden.
Inderdaad een draak van een pakket. Ik raad ook veel van mijn klanten af om over te stappen naar iets beters.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de problemen stapelden zich in korte tijd op maar zijn gelukkig inmiddels wel opgelost.

Het begon met een job die vastliep en niet te verwijderen was, database engine liep vast, device (via ARCServe) en database waren niet meer te benaderen, kortom eigenlijk liep alles vast in het programma. Vervolgens begon hij uit zichzelf met het initialiseren van de database, hier kwam hij gelukkig? niet doorheen en dat failde.

Na wat gegoocheld te hebben met bestandjes, vraag mij niet meer wat, zie een eerdere posting en een herstart van de server, vervolgens nog meer gegoochel met dezelfde bestandjes loopt ARCServe niet meer vast en is hij daadwerkelijk begonnen aan een nieuw toegevoegde job die zojuist succesvol is gefinished. Database en Device, alles is weer benaderbaar.

Een .qsd bestand was er niet (ook geen verborgen of beveiligd bestand), alleen de map heette .qsd, de bestanden in map 00000001.qsd zijn resp. 00000001.JOB 00000001.CHK 00000002.JOB 00000002.CHK etc. QSYS.QUF QSYS.QJFen JobWindow.new.

Verder nog opgemerkt dat via extern bureaublad het scherm van ARCServe wit bleef en geheel niet te benaderen viel.

Prettig Kerstfeest!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 13:52
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:31:

Verder nog opgemerkt dat via extern bureaublad het scherm van ARCServe wit bleef en geheel niet te benaderen viel.
Check even supportconnect van ca. Daar staat een fix voor het RDP probleem (oorzaak ligt bij IE7 geloof ik).
Pagina: 1