[Access] Tabel tijdens .txt export splitsen per veldwaarde

Pagina: 1
Acties:

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Topicstarter
De situatie:
Voor een aantal regios (met regiocode) doe ik een aantal berekeningen.
De uitkomsten hiervan komen in één tabel voor alle regios.
Nu wil ik graag automatisch een file export doen per regio.

Nu kan ik per gegio een query bouwen die filtert op die regiocode en daarna al die queries via een macro een export laten doen.
Het nadeel hiervan is dat bij elke nieuwe regiocode een nieuwe query moet maken en de macro moet aanpassen (query + regiocode opveoeren in de export parameters).

Ik denk dat moet makkelijker kunnen want als rapport krijg ik het in access wel voor elkaar (Regio code in de heading opnemen zeg maar) maar die wil niet naar meerdere bestanden exporteren.

Ik heb gezocht op google maar kom ik voornamelijk rare al dan niet gratis tootljes tegen die kunnen samenvoegen etc (dat lukt mij nog wel in de dos box) maar over het opsplitsen en exporteren van een tabel in meerdere bestanden vind ik niet.
Ook heb ik natuurlijk gezocht op tweakers en ik vond één post van iemand die (denk ik - is niet heel duidelijk) hetzelfde wil maar daar staat geen bruikbaar antwoord bij:
Tabel splitsen in acces (geen queries)

Samenvattend:
Tabel strucuur & inhoud
[regiocode][uitkomst]
[NL001][12]
[GE012][1]

De bestanden zouden dan iets moeten worden als
nl001.txt met daarin NL001,12 en
ge012.txt met daarin GE012,1

Dit lijkt mij voor een analyse/rapportage tool als access toch niet al teveel gevraagd maar ik zie het licht niet? :?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Topicstarter
:( mijn eerste kick in jaren - iemand die weet wat de keywords in google of yahoo zouden kunnen zijn?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Met vba lijk tme dat niet zo moeilijk?
je krijgt iets als:
(psuedocode)
code:
1
2
3
4
For each r in regios
      query.parameters(regio)=regio
       docmd.transfertext()
next r

Via ene rapport kan natuurlijk ook en dan pas je per regio de parameter van het rapport aan.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Lustucru schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:15:
Met vba lijk tme dat niet zo moeilijk?
je krijgt iets als:
(psuedocode)
code:
1
2
3
4
For each r in regios
      query.parameters(regio)=regio
       docmd.transfertext()
next r

Via ene rapport kan natuurlijk ook en dan pas je per regio de parameter van het rapport aan.
Ik zal er naar kijken, ben geen VBA gewend maar dit zou ik nog moeten kunnen. Hartelijk bedankt om me op het juiste spoor te zetten!