Na uitvoerig gezocht te hebben, helaas toch niet kunnen vinden wat ik zoek. D.w.z. niet alles.
Huidige situatie
Er moeten een aantal excel-bestanden geopend worden en in één excelsheet worden geplaatst. Dat heb ik gerealiseerd met onderstaande code:
Sub Toevoegen()
Dim Bestand As Variant
Bestand = Application.GetOpenFilename("Excel Files (*.Xls), *.Xls", 2, "Open My Files", , True)
For y = 1 To UBound(Bestand)
Sheets.Add Type:=Bestand(y), After:=Sheets(Sheets.Count)
Next
End Sub
Vraag
Wat ik nu nog graag zou willen is dat de bestandsnaam van de in te lezen excel-bestanden op de sheets komen welke ze vertegenwoordigen. Nu heb ik al de nodige syntaxen geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar om het zo te krijgen dat Excel het ook accepteerd:
ActiveSheet.Name = ActiveWorkbook.Name
Sheets.Add.Name = ActiveWorkbook.FullName
etc.
Kan iemand mij hiermee helpen.
Bvd!
Huidige situatie
Er moeten een aantal excel-bestanden geopend worden en in één excelsheet worden geplaatst. Dat heb ik gerealiseerd met onderstaande code:
Sub Toevoegen()
Dim Bestand As Variant
Bestand = Application.GetOpenFilename("Excel Files (*.Xls), *.Xls", 2, "Open My Files", , True)
For y = 1 To UBound(Bestand)
Sheets.Add Type:=Bestand(y), After:=Sheets(Sheets.Count)
Next
End Sub
Vraag
Wat ik nu nog graag zou willen is dat de bestandsnaam van de in te lezen excel-bestanden op de sheets komen welke ze vertegenwoordigen. Nu heb ik al de nodige syntaxen geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar om het zo te krijgen dat Excel het ook accepteerd:
ActiveSheet.Name = ActiveWorkbook.Name
Sheets.Add.Name = ActiveWorkbook.FullName
etc.
Kan iemand mij hiermee helpen.
Bvd!