[XP] Freeze up op willekeurige tijdstippen*

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42
Mijn schoonfamilie heeft een PC die ik in mekaar heb gestoken. Het is een AMD athlon 3000+ met 512 Ram draaiend op een Windows XP.
Het probleem zelf doet zich op volledig random tijdstippen voor. Wat er precies gebeurd is makkelijk uit te leggen, hij blijft gewoon vast hangen, niets reageert nog (TB, muis) en daarna moet er uiteraard op 'reset' gedrukt worden om opnieuw op te starten. [Het volgende mobo word gebruikt Asus A7V8X-X]
Wat ik al reeds geprobeerd heb om het probleem op te lossen:
- PC al meermaals geherinstalleerd => geen oplossing
- A7V8X-X bios geüpdatet naar de laatste versie => geen oplossing
- Memory test (Boot CD) => geen problemen
- HD test (Boot diskette) PC check van mijn firma (burn-in test) => geen probleem gevonden
- Temperaturen blijven op een aanvaardbaar niveau (onder de 50°C)
- HD's (3) hebben ook een aanvaardbare temp

Het enige wat ik nog niet getest heb, is de voeding... (hoe kan ik die testen?)

Heeft er nog iemand anders een idee wat het zou kunnen zijn :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

titelfix, hier is het gebruikelijk (en zelfs verplicht) het OS in de titel te vermelden - zie de Windows Clients - Policy.

Ook al in je eventviewer gekeken of daar bepaalde meldingen voorkomen rond de tijd van het vasatlopen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• X-DraGoN
Sorry voor de titel, dat had ik nog niet gelezen...
ontopic: Er staat niets in de event viewer of in de system logs.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:05

Sebazzz

3dp

Probeer eens een tijdje te surfen of te gamen op een Ubuntu of Knoppix live cd? ( www.ubuntu.com )
Je kan gewoon software installeren op die Live CD (hij heeft een RAM disk) indien je genoeg geheugen hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Sebazzz op 20-12-2007 18:21 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• X-DraGoN
Ik heb een tijdje gesurfd met de Ubuntu live CD (7.10) en ik heb niets abnormaals gemerkt (dus ook geen vast-lopers). Ik heb ongeveer 2 uur gesurfd daarmee, ik zal nog langer moeten surfen om er zeker van te zijn dat hij er echt niet op vast loopt, maar dit is al een hoopvol begin.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Het soort vastloper suggereert in ieder geval een hardware probleem, geen software probleem.

Kan het door je voeding komen? Zeker, maar begin eens met te melden wat voor voeding het is, merk, type, hoe oud, enz. Voedingen "slijten", de condensatoren degraderen langzaam, dus is het goed mogelijk dat een voeding na een paar jaar niet meer goed genoeg is om je systeem stabiel te houden.

Wat je ook nog zou kunnen proberen, al is dat een spreekwoordelijk schot in het donker, is de PC ergens anders neerzetten, aan een andere stroom groep in het huis. Gebruik, indien mogelijk, een geaard stopcontact. Op het moment dat je PC een voeding heeft die niet al te lekker meer is kan een dip op het lichtnet, door een aanslaande koelkast/vriezer/droger, net genoeg zijn om je systeem vast te laten lopen. Maar zelfs als dit je probleem oplost moet je dus nog steeds aan een nieuwe voeding.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1