Ik heb 3 computer beeldschermen waarvan één 24" (1920x1200) en twee 17" (http://www.cinemassivedisplays.com/Trio_24X.php). Verder heb ik een 46" full-HD tv (Samsung LE46M86) die ik als vierde scherm op 1920x1080 wil kunnen gebruiken, als uitbreiding op mijn 3 schermen. Hiervoor laat ik een systeem bouwen. Het moet een stabiel systeem worden om op te werken maar ook een media pc waarmee ik mijn tv-programma's op kan nemen, films kijken, muziek op kan luisteren over mijn HarmanKardon Dolby Home theater-set, etc. met Vista Ultimate zodat ik hem (met afstandsbediening) als mediacenter kan gebruiken. Ook zal ik er incidenteel op gamen maar het hoeft geen die-hard game pc te worden. Misschien in de toekomst wat videobewerking maar dat zal ook niet vaak zijn. Omdat hij dus midden in mijn woonkamer staat en zo'n beetje het centrum van mijn huis is moet hij erg stil zijn. De behuizing is http://www.hardware.info/...st_29_tower_behuizingen/7.
Volgens mijn pc-bouwer (een lokale computer-bouw-neef) waren de 2 videokaarten verstandig omdat hij 4 schermen op hoge resolutie aan moet kunnen sturen en was het belangrijk dat deze videokaarten veel videogeheugen hebben en in totaal 3 DVI aansluitingen en 1 HDMI. Hij wilt er daarom twee maal een nVidia PCIe-EN8800GTS/HTDP (640 MB) instoppen van 289 euro per stuk. Nu vertelde mij laatst iemand dat dit waarschijnlijk overkill is voor wat ik er mee wil doen en belangrijker nog: dat ie niet stil zal zijn. Deze persoon zei: "Neem dan goedkopere passief gekoelde kaarten". Ik ben zelf een redelijke leek in videokaarten en het bouwen van een pc. Wat is jullie advies welke kaarten dan hiervoor geschikt zullen zijn?
Volgens mijn pc-bouwer (een lokale computer-bouw-neef) waren de 2 videokaarten verstandig omdat hij 4 schermen op hoge resolutie aan moet kunnen sturen en was het belangrijk dat deze videokaarten veel videogeheugen hebben en in totaal 3 DVI aansluitingen en 1 HDMI. Hij wilt er daarom twee maal een nVidia PCIe-EN8800GTS/HTDP (640 MB) instoppen van 289 euro per stuk. Nu vertelde mij laatst iemand dat dit waarschijnlijk overkill is voor wat ik er mee wil doen en belangrijker nog: dat ie niet stil zal zijn. Deze persoon zei: "Neem dan goedkopere passief gekoelde kaarten". Ik ben zelf een redelijke leek in videokaarten en het bouwen van een pc. Wat is jullie advies welke kaarten dan hiervoor geschikt zullen zijn?