Toon posts:

RTL8111B/RTL8111C

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen het Wolf1333-GLAN/M moederbord en hierop zit een RTL8111B/RTL8111C netwerk kaart. Echter deze netwerkkaart weet het gewoon te presenteren om na de boot niet te werken. Wacht ik een tijdje trek ik de UTP stekker eruit en stop hem erin doet die het weer normaal (heeft die dus wel connectie). Ik vind dit niet echt prettig om de komende 2 jaar te gaan doen daarom probeer ik uit te vinden wat het probleem kan zijn. Daarom hulp gevraagd! :)
Mijn PC:
ASRock Wolfdale1333-GLAN/M
Intel Core Duo E6750
2GB Kingston
SATA2 Samsung
Windows XP SP2 + alle updates

P.S.
Geen firewall geinstalleerd.

Remco

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 13:11 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het belangrijkste is denk ik om te bepalen of dit een hardware- of softwareprobleem is. Probeer het eens met ene livelinux distro om te kijken of het daar wel in werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Das een goed idee :) Bedankt jammer genoeg wordt pas vanavond dat ik het kan testen :)

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02 21:10
misschien heb je het al geprobeerd maar dat kon ik niet opmaken uit je verhaal. Probeer eens de nieuwste drivers misschien verhelpt dit het probleem

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, vergeten te vertellen. Hierbij dan nog even een aanvulling:
Ik gebruik de nieuwste drivers die ik kon vinden. Dat waren die op die ASRock site, als jij nog nieuwere weet hoor ik het graag :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gekeken op de Realtek site :?

Sowieso blijkt er niet bijzonder veel eigen inzet uit deze topic. Je noemt iets wat onboard op je moederbord zit een "kaart" (heb je wel in de kast gekeken? onboard is per definitie geen losse kaart). Je geeft niet aan welke drivers je draait, je bent niet naar de site van de fabrikant van de chip gaan kijken naar drivers, of op een andere plek met oudere drivers gaan werken. Je noemt niets over BIOS settings, of over waar deze moederbord op aangesloten zit (een netwerkverbinding komt altijd van twee kanten) en wat er gebeurt als je het op iets anders aansluit.

En dan maak je ook nog eens een topic aan als je niet in de buurt zit van het apparaat in kwestie en sowieso niets kunt met input van anderen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.