[XP] Bootvolgorde van .sys bestanden bij veilige modus*

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
M'n pc wil niet meer opstarten en loopt als ik veilige modus gebruikt telkens vast bij 1 .sys bestand uit ../windows/system32/drivers/.
Als ik vervolgens met een linux live-cd dat bestand verwijder loopt die vast op de vorige in de lijst, oftewijl hij loopt juist vast op het bestand dat na die dingen die op het sherm staan komen.
Hoe kom ik er nou achter in welke volgorde windows deze bestanden laadt?

Het is in ieder geval niet alphabetisch.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ehh je hebt dan nu een berg essentieele systeembestanden verwijderd :D
Ik zou de Windows cd pakken en een repairinstall doen. Over welke versie van Windows hebben we het eigenlijk, zie Windows Clients - Policy.

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 20-12-2007 13:12 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• -DG-
Nee ik heb ze heus niet zomaar weg gegooit, wel eerst gebackupt.
Het gekke is dat die het eerst wel weer 1x deed nadat ik 2 bestanden weg had gedaan (oke eerst dus gebackupt), maar dat die nu dus weer hetzelfde probleem heeft.
Het ging toen om BTHidMgr.sys en Mup.sys. Nadat ik die weg had gedaan deed die het dus weer, maar na een restart wat later bleef die weer hangen. (op de volgende bestanden in de rij)

Het gaat op Windows XP Pro.

Met een repairinstall raak je niks kwijt he?

Maar is er niet achter te komen in welke volgorde de bestanden worden geladen dan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

titelfix
-DG- schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:27:
Maar is er niet achter te komen in welke volgorde de bestanden worden geladen dan?
Vast wel :) Hoe diep wil je graven in de internals van Windows?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• -DG-
alt-92 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:55:
titelfix
[...]
Vast wel :) Hoe diep wil je graven in de internals van Windows?
Nou, als ik er makkelijk achter kan komen welk bestand veroorzaakt dat mijn pc niet meer wil opstarten, dan hoor ik het graag. Zo'n repairinstall is nooit echt fijn om te doen.

• -DG-
Hij doet het weer *O* .

Ik heb de bios instellingen terug gezet naar de default instellingen en daarna startte die met de "most recent settings that worked" weer helemaal prima. Voor de settings weer op default te zetten was dat dus niet het geval, terwijl ik niks heb veranderd laatste tijd in het Bios.
Dus een tipje mocht je dit topic via de Search vinden. ;)
Pagina: 1