Toon posts:

nieuwe pc / op en af probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,
ik heb net een nieuwe pc gekocht, en alles in elkaar gestoken.
Alles lijkt normaal te werken, behalve dan het feit dat de pc opstart, 2 seconden erna uitvalt, terug op start, weer uitvalt, en dan normaal opstart.

Dit is de config van het systeem:
Gigabyte 680i chip mobo
intel E6850 cpu
4GB DDR2-800 (2X 2GB) mem
2X XFX 8800GT (alfa dog 670/1950 - 512MB) vga
Creative Xtreme-music
1x raptor 74GB
3X seagate sata schijf tussen 80GB en 320GB
PSU Antech 550W
standaard coolers, en 1 case fan.

Ik ben bijna zeker dat de voeding niet voldoet, ik heb nog geen benchmark of zo kunnen uitvoeren om de voeding echt te stressen en te zien of ze het volledig begeeft. Windows kon ik wel installeren zonder problemen. Iemand die kan bevestigen of meer advies geven?
bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Op die manier kun je uitsluiten welk onderdeel het probleem geeft

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wat wil je van ons? Je heb nog niet getest, dus begin daar maar mee. En we zijn hier niet om jou te helpen met je standaard probleempjes (geen helpdesk) die je makkelijk zelf kan uitzoeken. Als je nu de moeite had genomen ipv dit bericht te posten een teste te doen had je het al geweten en geen onnodig topic.

Verwijderd

Topicstarter
met respect,
ik wou alleen maar feedback vragen aan mensen die eventueel exact het zelfde probleem hebben gehad... ik dacht dat dat wel duidelijk was aan de hand van mijn formulering...
lekker anaal antwoorden, bedankt hoor...
via zoeken vond ik geen duidelijk antwoord, en de guide kwam niet tevoorschijn, of toch niet op de eerste 3 pagina's (begin gelijk effe met me nu te flamen dat ik niet kan zoeken of zo)...
tof hoor..

Verwijderd

Reactie van Mad Max is totaal overbodig. Post dan simpelweg nix als je niet meer te melden heb dan Terw_Dan.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:50:
Reactie van Mad Max is totaal overbodig. Post dan simpelweg nix als je niet meer te melden heb dan Terw_Dan.
Wat doe je zelf nu dan? Heeft ook niks met het topic te maken. Ik wijs hem erop dat hij niks concreets vraagt in zijn startpost en er alleen maar zijn probleem neer gooit, en dat je eerst zelf onderzoek moet doen en zelf in zet tonen. (dus eerst zelf testen en dan vragen als hij er niet uit komt)

En wat hij zoals gedaan/geprobeerd heeft ontbreekt ook (als dat al iets is), word weer lekker gis werk. suc6 ;)

Maar je hebt gelijk was op een lompe manier, zou het voortaan via de juiste weg doen een topic report aanmaken en de mod erover laten beslissen.

@kling3r
Trouwens welkom en het is niet persoonlijke bedoeld, en had niet zo lomp moeten zijn, want waarschijnlijk ken je de regels nog niet. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 20-12-2007 18:54 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:43:
met respect,
ik wou alleen maar feedback vragen aan mensen die eventueel exact het zelfde probleem hebben gehad... ik dacht dat dat wel duidelijk was aan de hand van mijn formulering...
lekker anaal antwoorden, bedankt hoor...
via zoeken vond ik geen duidelijk antwoord, en de guide kwam niet tevoorschijn, of toch niet op de eerste 3 pagina's (begin gelijk effe met me nu te flamen dat ik niet kan zoeken of zo)...
tof hoor..
Nu, het probleem kan van alles zijn. Zelfde symptomen betekent niet zelfde oorzaken. Om ons toch iets verder te helpen zul je ons en jezelf toch een bepaalde richting op moeten sturen. Dat doe je door te proberen al zoveel mogelijk uit te sluiten, zoals aangegeven in de troubleshooter. Ik stel voor dat je het een en ander probeert en dit in een nieuwe topicstart aangeeft :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.