Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke tekst encoding gebruikt mijn file

Pagina: 1
Acties:

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb een file die door biztalk moet gaan, maar ergens blijf steken. Het lijkt erop dat het door de encoding van de file komt, maar ik weet niet welke encoding de file heeft.

Het is niet UTF-8 want als ik de file opnieuw opsla via notepad werkt het wel.

Is er een manier om te checken wat voor encoding een file gebruikt?

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat voor file het is! Mischien staat er wel een header in of iets dergelijks

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024
Het is een xml bestand. En daar staat bovenin wel dit:

XML:
1
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

Maar het is dus geen utf-8.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:30
Een lame oplossing: openen in een webbrowser en dan de tekenset / encoding aanpassen (in Firefox via Beeld -> Tekenset). als characters als é en à goed worden weergegeven heb je de juiste encoding te pakken.

• citegrene
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-11 03:00
goed letten op de size van het bestand, notepad kan soms utf-8 weergegeven alsof het om een normaal tekstbestand gaat.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:43

The End

!Beginning

Als je in notepad een bestand opent, dan kan je op 'Save as...' klikken en kijken in welk formaat het bestand gecodeerd was.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
IIG niet in SEA :P
SEA >> PRG

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik gok "iso-8859-1"

Verwijderd

linux heeft een leuk tooltje dat heet "file" hiermee kun je makkelijk de encoding van een text bestand vinden

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Als het een eenmalig probleem is, dan was het opgelost door het in Notepad te saven. Blijkbaar niet dus, je krijgt dus vaker deze onzin binnen. Dat moet je niet oplossen met tooltjes aan jouw kant, dat moet stroomopwaarts gefixt worden. Of ze zorgen dat de encoding UTF-8 wordt, of ze zetten in de XML wat ze echt gebruiken.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1