[Vista verkenner] door mappen bladeren is traag*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Google liet meer mensen met onderstaand vreemde euvel zien, maar geen oplossingen.
Mijn pc met OEM NLse vista home premium 64 is best rap, met games, browsen (op internet dan), mailen, word, frontpage, ftp, p2p, skype e.d. Ook gelijktijdig.
Configuratie: Asrock 939 6nogwat VSTA bordje, AMD64 athlon 3800+, 7600GT Nvidia fatal1ty, 2 GB cas 2 kingston dual channel (4 x 512) , 250 GB (Vista) sata2 disk en 160 GB (XP) sata1 disk

Vlotte PC dus met alles en naar mijn zin behalve met iets heel basaals dat is zeer irritant traaaaaaaaaag !!
Op dezelfde pc kan ik ook xp opstarten en die heeft op zijn partitie vEEEl meer mappen en files, daar gaat het zoals ik gewend was: klik en gelijk mappen of files zien.

Als ik echter onder vista met 'mijn computer' de directorys / mappen wil zien op een (weinig mappen/files bevattende!) partitie, dan gaat bijna altijd die 'zoekbalk' lopen bovenin. Pas na seconden tot sss-eee-cccooonnnn-dddddd-eee---nnnnnnnn zie ik dan de mappen.
Klik ik op een map, om de files te zien, begint dat trage feest opnieuw...
Van de 6 partities op de 2 schijven is er op elk 1-tje fat32, ook daar hetzelfde trage verhaal.

Standaard indexeren service aan en uit gehad, geen verschil
Overklokken, geen verschil...
Aero uit gehad, weinig moois alles in geavanceerde systeem instellingen op vlot, geen verschil...
2 GB snelle USB stick (30/35 MBps) als readyboost er bij, geen verschil..

En dit is al sinds dag 1, de iedere 3 maal dat ik vista om uiteenlopende reden herinstalleerde, dus niet 'na bepaald programma installeren of verwijderen' ontstaan.

De schijven (Maxtor 10 series beide) zijn NTFS en ook andere filemanagers willen niet vlotten, Vista 'bug' ?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Ik zou eerst je toetsenbord probleem oplossen, lijkt me vervelender :)

commandprompt is ook langzaam?

[ Voor 19% gewijzigd door ThunderNet op 20-12-2007 12:25 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Heb je dit ook als je net Vista hebt geinstalleerd (kaal) en alle updates hebt gedraaid?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-02 23:14
Toevallig je controller ingesteld staan op PIO?

Schijf wellicht beschadigd?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
The Realone schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:35:
Toevallig je controller ingesteld staan op PIO?
Schijf wellicht beschadigd?
PIO mode dat is een goede!, meteen gecheked, maar 'helaas', stond goed.
Schijf beschadigd: het zijn er 2, en beide doen die trage irritante respons onder XP home niet.
S.M.A.R.T. 'zegt ook alles staat op groen'.
ThunderNet schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:25:
Ik zou eerst je toetsenbord probleem oplossen, lijkt me vervelender :)
commandprompt is ook langzaam?
Toetsenbord probleem? commandpromt gaat prima, staat op ik meen 25 ms delay en repeat 30 p/s
Hoe dan ook heb ik inderdaad wel een nieuw keyboard!

Hmmm, die tikt echter prima en voor die tijd was het ook met mijn voor-vorige keyboard al dat trage gedoe in verkenner.

USB, doel je daar op? huidige zit net als de vorige 2 op dezelfde usb poort. Muis niet, want die is al >2 jaar PS2 :)
Gamo schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:26:
Heb je dit ook als je net Vista hebt geinstalleerd (kaal) en alle updates hebt gedraaid?
Ja.

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 21-12-2007 00:35 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even je posts gemerged.
Niet 3x achter elkaar posten als je ook in één post hetzelfde kan doen lijkt me onderhand wel een kunstje wat je zou moeten beheersen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Ik doelde meer op trrrrraaaaaaggggggg etc. in je titel ;)

Maar zijn commando's in je commandprompt ook zo langzaam? :) daar had je nog geen antwoord op gegeven.

solly alt-92 O-)

[ Voor 67% gewijzigd door ThunderNet op 21-12-2007 09:17 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 slaps Thundernet around the head with a trout for excessive quoting
Leer eens netjes quoten? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
ThunderNet schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:00:
[...]
Oh dat was express en mijn keyboard werkt dus uitstekend :)
Maar zijn commando's in je commandprompt ook zo langzaam? :) daar had je nog geen antwoord op gegeven.
Heb ik even gedaan, die gaan als de gesmeerde bliksem, net als al die 'zware' programma's welke ik noem. De pc is dus best vlot, programmas starten vlot op, alles prima verder op dit ene ding na: browsen met verkenner/deze computer is irriterend traag.
De MFT eens bekeken, die is maar voor 34% in gebruik, geen disk fouten en geen directory entrys kaduuk. Het is gewoon weird.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 12:23
Heb het hier ook. Niet dat ik een paar seconden moet wachten, maar kan wel duidelijk merken dat op mijn ma's pc met XP de verkenner sneller reageert. Het zal dus wel aan de eye-candy liggen, iets wat je gratis met Vista krijgt...
quote:
ThunderNet schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:00:
[...]

Oh dat was express en mijn keyboard werkt dus uitstekend :)
Dat snappen we ook wel. Ook in je TS is het te merken, fyi. ;)

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Bitage schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:47:
Heb het hier ook. Niet dat ik een paar seconden moet wachten, maar kan wel duidelijk merken dat op mijn ma's pc met XP de verkenner sneller reageert. Het zal dus wel aan de eye-candy liggen, iets wat je gratis met Vista krijgt...
Mwah, ik heb er geen last van, dus denk niet dat het daar aan ligt.... Daarnaast is Aero sneller dan non-Aero :)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
ThunderNet schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:49:
[...]

Mwah, ik heb er geen last van, dus denk niet dat het daar aan ligt.... Daarnaast is Aero sneller dan non-Aero :)
Ik heb het met en zonder eye candy opties geprobeerd, helaas geen verschil merkbaar.
De mappen zijn standaard, ik heb geen 'plus! pakket' , iconen veranderingen, of registery tweaker toegepast.
Standaard is mijn vista kwa map beheer/browsen op de pc gewoon ontzettend traag, en daar lijkt me de grafische uitvoering van verkenner (uitgezonderd als men iconen en map instellingen veelvuldig aanpast per map misschien) inmiddels geen debet aan.
Heel misschien als je shared video memory hebt op een kwa geheugen weinig/traag systeem dat je wat vertraagd met verkenner, maar dat zou dan met alles zo zijn.

Ik denk toch dat het een vista bug is, ondanks up to date zijn (automatische updates) ook omdat andere 'map beheer programma's' het niet beter doen maar hetzelfde sponsige reageren hebben.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:30
zet indexing eens uit van die walgelijke desktop search.
je weet dat dat standaard aan staat? wanneer je een folder in gaat wil hij fijn gaan indexen. wordt je idd niet vrolijk van.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Razwer schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:43:
zet indexing eens uit van die walgelijke desktop search.
je weet dat dat standaard aan staat? wanneer je een folder in gaat wil hij fijn gaan indexen. wordt je idd niet vrolijk van.
Uit mijn openingspost helemaal bovenaan:
"Standaard indexeren service aan en uit gehad, geen verschil"

Ik zet indexeren uit van door mij met vista voorziene pc's en zet er géén zoeken, copernic desktop search of desgewenst google desktop search op.
Die 3th party zoekers laat ik via taakbeheer tussen 18:00 en 18:20 uur updaten en ik gebruik het alleen on demand, niet als standaard op te starten programma.

Ook verwachtte ik in het begin bij schone installatie dat na indexeren een map juist sneller zou laden met bijv. 500 foto's er in, dan in bijv. XP maar dat was dus niet zo.

Met of zonder indexeren: dit is de oorzaak (hier) dus niet jammer genoeg.

Pagina: 1